Sidor

söndag 19 april 2015

Nytt golv och trasig bult!

Vi fick en riktigt skön söndag.
Solig och fin. Men ganska kall om man inte satt i lä.

Vi påbörjade fixet med balkongerna idag. Den ena fick nytt golv. Äntligen!
Det är inte helt lätt att veta om det blir bra när man köper löst golv, men det blev himla fint!
12 paket gick åt.
Sen fattas det en ruta! EN!
Men, vi vill ju göra samma golv på den  andra balkongen, så jag måste ändå köpa mer golv.
Det är ett otroligt lätt och ganska billigt sätt att få en "ny" balkong.
Nu går det att lägga ut mattor och göra fint. Så najs.

 Sen tog jag ta i slänten. Baksidan gud glömt.
Det är ju en brant slänt som ligger i direkt söderläge. Det blir galet varmt!
Man skulle behöva vattna varje dag hela sommaren, för att något ska kunna växa.
Eftersom att vi knappt är här på sommaren, så går ju det bort.
Jag har fått tips om sådant som går att "odla" men jag vill inte lägga vare sig tid eller pengar på det.
Men, nu är allt torrt nerklippt och bort krattat i alla fall. Det blev lite städat. :-)

 Under tiden byttes det till sommarsulor på bilarna.
Och, en bult vreds av på min bil!
Det är sånt som händer, men grymt irriterande. Mest för att det är en vecka där jag bara måste ha bil tre av veckans dagar.
Och maken en. Plus att bilen ju måste in på service nu. Logistiken havererade direkt.
Jag får börja måndagen med att ringa verkstaden så snart dom öppnar och hoppas på att jag får lämna in den och får en lånebil..på tisdag!
I morgon går det i ett hela dagen. På tisdag ska jag på utbildning under eftermiddagen.
Det går ju att köra bilen, det är inte det, men jag vill inte köra långt eller fort.
Och inte tappa ett däck på motorvägen! ;-)

Nåja, det är morgondagens bekymmer.
Nu ska jag peta i mig en stor skål apelsin, granola och laktosfri yoghurt. Och sen sussilura så att jag orkar med morgondagen.

Det blir en spännande vecka på så många sätt.
Undras när det ska lugna ner sig och bli en "vanlig, ganska tråkig en" ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar