Sidor

onsdag 1 april 2015

Nyår två gånger på ett år!

Hoppsan så var ännu en vecka till ända, nästan.
Veckan är ju kortare än vanligt.
Jag har ännu inte riktigt kommit i kapp den där jäkla timmen som blev snodd!
Det påverkar mig verkligen. Varje år.

Nåja, det har varit en intressant vecka på många sätt. Det händer så galet mycket på olika ställen och nivåer.
Och luften gick liksom ur oss när det äntligen kom en underskrift på ett papper vi väntat på så länge.
Än så länge är det locket på, för att alla inte hunnit få informationen.
Men, snart kan vi vara glada även "utåt"! ;-)

Men det är full fart, för mig. Flera projekt som koordineras. Roliga!
Det kommer att hända så mycket skoj under våren. Men också stora förändringar som gör att hela havet stormar mellan varven.
Jag är inte direkt påverkad och kan betrakta allt lite från ovan.

En del är en stor omorganisation. I natt trädde den i kraft och när vi kom till jobbet i morse, såg saker inte ut som dom gjorde igår!
Vi var flera, som under flera timmar letade dokument och filer som flyttats.
Jag har fortfarande en stor fil, men den massa information som är borta. Jag kan säga att jag blev lite gråhårig!
Och jag ångrar att jag inte stod på mig när jag bad att få den mailad till mig, men den i stället las i en gemensam mapp. Som nu är tömd!
Hade jag fått den på mailen, då hade jag haft skalet kvar och bara tappat det jag fyllt i den.
Det var mycket det också, men nu måste jag börja från noll.
Jag blir riktigt trött när jag tänker på det.
Nu får vi se hur mycket vi mins av vad som fanns i den, vi två som var inblandade i starten.
Men, det har lärt mig att återigen gå på min magkänsla och inte göra som jag blir tillsagd, jämt.
Vi har strikta regler om var och hur vi får spara saker.
Men från och med nu kommer jag att ha kopior i min egen mapp, tills event och projekt är klara.

Gah, det kan verkligen ge en gråa hår.
Men, det löser sig.
Jag tröstade mig med en del Påsk Godis! :-)
Det blev ingen lunch....för att jag åt en del godis...;-)


Och sen pep iväg med Lilleman till tandis. Det känns som att vi har klippkort där just nu.
Minime tog ju sin tid med sin jäkla tand.
Lilleman har gått flera gånger per år, för att han har lite speciella problem.
Nu skulle en gammal lagning fixas till, för att det släppt lite. Jo tjena. Det visade sig ju när man lyfte på det att det inte var så snygg under. Bara att göra om.
Och det är ju något vi inte kan påverka. Man kan ju inte borsta där under.
Det visade sig också att hans nya tänder längst bak, har rejäla gropar och liksom "ränder". Som ju är som gjort för att få karies i.
Så nu fylldes en av dem med "smet" för att göra den lättare att borsta och liksom ge extra yta.
Jag hoppa verkligen att det är min kvalitet på de permanenta tänderna.

Tur att han är tålig!
Det är inte kul med tandkrångel. Till när vi lägger ner en massa tid på just tänderna.
Vi lägger troligen rätt mycket mer tid på just tandhygien än många andra. Men resultatet är uselt.
Jag har ju två andra barn att jämföra med, som slarvade rätt mycket mer när dom var små och aldrig haft hål.
Nåja, det är som det är.

Det skulle inte förvåna mig om killen blir tandläkaren när han blir stor! ;-)
Eller veterinär!
Häromdagen opererade han en kanin!


I morgon är det skärtorsdag!
Jösses vad påsken kom snabbt efter jul! Man har knappt hunnit med!
Skolan har vanlig dag.
Jag jobbar halvdag. Maken likaså.
Och båda hemifrån.
Så, i kväll har jag packat en hel del. I morgon blir det snabba ryck efter lunch att packa det sista och fylla bilarna.
Sen bär det iväg till Landet!
Det kommer att bli så skönt!
Att få fyra dagar där ute!
Jag har inte kollat vädret. Egentligen spelar det inte så stor roll. Vi ska fixa en massa inne ändå.
Men, klart att det är kul om man kan ta lunch och kaffe ute!

Det är oerhört skönt att gå in i långhelg med bra besked i bagaget.
Kunna vila.
Se fram emot lite nytt.

Det är som en person sa idag. Man kan fira nyår trots att det är april! för vi har lämnat något gammalt och går in i något helt nytt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar