Sidor

söndag 26 april 2015

När sommaren kom!

Igår var det ju grått hela dagen, men varmt.
Framåt kvällen kom det en regnskur och det måste ha regnat även i natt eller framåt morgonen, för det var rejält blött när vi satte oss för frukost.
Men, sen kom solen. Med besked!
Efter bara en stund ute fick jag snällt skala av mig lite kläder och barnen sprang runt i bara långärmad tröja...
Jag la mig faktiskt raklång på gräsmattan och nöt av solen och molnen som svävade förbi.
Och det helt hysteriska fågelkvittret.

Alla vitsippor som finns på tomten slog ut idag!
Och björkarna som inte var gröna i fredags, var gröna idag! Galet!
 Jag spolade av min bil. Ok, den är tvättad, men inte på den nivå makens bil blev tvättad.
Min var klar på typ en halvtimme..Maken höll på i flera! :-)



Under tiden, han slet, fick jag lite Ernstvibbar och ställde ut lite krukor. Jag funderar på att låta dem stå såhär och plantera något som "väller ut" över kanterna på den översta och sen "lite vanligt" på dem under.

 Jag passade också på att sitta i solen! Så najs!!

 Klematis är på g!
Just den här är lite "galen" den växer både på korsan och tvärsan och snabbt! Jag måst hitta fler av samma sort.
Tyvärr mins jag inte vad den heter, men jag får gå på utseendet helt enkelt.
 Vi hade inte alls lust att åka hem idag.
Det gjorde rent av ont!!
Som tur var hörde stora sonen av sig och ville komma på middag, så det gick lite lättare att åka hem.

Här hemma var det ännu grönare och till min stora förvåning hade påskliljorna slagit ut!
I fredags var jag faktiskt ute och planterade lite krasse.
Då hade dessa bara små gröna "pinnar".
Nu står dom i full blom! Underbart!1
Det känns lite som att sommaren kom idag!
Bara ett par dagar kvar av april!

Det blir en konstig vecka. Min är fullsmetad. Makens inte lika mycket.
Han gjorde sin sista dag på gamla jobbet i fredags. Om en vecka börjar han på ett nytt.
Som tur är kunde ha ta några dagar "ledigt" för att komma i kapp, med livet i stort, innan han börjar på ett nytt jobb.
Det känns bra!
Speciellt i morgon när jag har en lång dag med jobbet. Börjar dagen med möte och avslutar med kickoff och middag.
Skönt att ha honom hemmavid då.
Det ska bli så spännande att se hur livet blir när han har ett "vanligt jobb" för första gången någonsin!
Inte VD och inte egen. Anställd. Tjänsteman. Helt galet! :-)
Kanske det går att ha ett vanligt liv då?
Avlastning för mig. Hämta och lämna på fritids vilket hittills sällan funkat.

Själv har jag en del att fundera på. För visst skulle jag med vilja ha det så! :-)
Trots att jag fick den här t -shirten av honom igår!
För, det är ju jag det! :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar