Sidor

lördag 25 april 2015

Kottar & Ris

Ojoj. Jag är helt friskluftförgiftad!
Så som man kan bli här ute, så nära havet. Jag har inte varit inne många minuter idag, vilket känns.
Det har dessvärre varit mulet, men ganska varmt och riktigt skönt.
Det gäller bara att klä sig rätt.

Men vi började morgonen med att åka på lite äventyr, Minime och jag.
Killarna åkte på Star wars mässa. Tråkigt tycket vi.
Så vi drog till närmsta (nåja) bästa köpcentrum! Mycket roligare! :-)
Minime behövde nya skor. Ganska akut.
Häromdagen kom vi på att hon inte kunde ha ett enda par av sina vårskor. Så hon fick snällt låna storebrors ett par gamla fotbollsskor!
Men nu så. Vi hittade skor som hon gillade. Trots att vi blev lite lätt osams om att det inte blev glittriga klackskor!
Nu var det ju skor till skolan som skulle handlas....
De rosa är nästan självlysande! Skitcoola!

 Gympadojorna var hur söta som helst!
 Sen blev Minime akut hungrig.
När vi är i det området brukar det oftast bli Donken eller Pizza hut mat. Men jag pallade inte det idag, så vi smet in på ett fik.
Och - döm om min förvåning när det fanns både sushi, tacos och pannkakor!
Minime tog pankisar och jag tacos. Gott! :-)
Och en jätteportion!
 Vi smet in på Inn  & Finn för att kika lite.
Och där finns ju  alltid söta saker!
Jag är ju lite hooked på hus. Små hus och stora hus! :-) Jag skulle vilja ha en liten "husby" i trädgården egentligen.
Och Ugglor! Det är inte bara jag som gillar ugglor, dom finns överallt nu och på allt!
Så, det blev både hus och ugglor! :-)
Sen blev det några grejer på Blomsterlandet också. Oops! :-)

 De hade riktigt bra pris på sidenblommor! Som jag ska ha till balkongerna hemma.
Att hitta snygga sidenblommor under hundringen är inte vanligt!
Det blir perfa på balkongerna där inget kan växa som inte dränks i vatten varje kväll.

Jag hittade också lite nya djur.
De här små gynnarna tycker jag är tokmysigt att ställa ut i trädgården!

 Minime hittade en vattenkanna hon bara skulle ha.
Jag tyckte att den var lite väl....plastig, men va fasen. Om det gör att hon vattnar så...;-)


Hon hittade också arbetshandskar, som passade! Så, bevisligen är det inte bara fötterna som vuxit! :-)


Det var inget stort vattenbad jag hittade på Inn & Finn, men så sött!
Jag hoppas att vi ska få lite besök i badet!

Jag plockade fram lilla IKEA huset och planterad en liten blomma. Och så blev det ett litet hus i huset! :-)

Även huset på mjölkpallen fick nytt pynt.


Haren är ju  toksöt!! Få se om den får sitta kvar.
Den  nya Ekorren får samsas med den gamla, som tappat en tass..

 Jag planterade lite perenner i grindlådan. Tänkte försöka med det i år. Dom borde klara lite frost bättre nu på våren.
Och i höst, får dom nytt hem på den sten jag nu försöker fylla upp. Där hamnar liksom allt..:-)
Lite besviket att det är så pass kallt nu, så det kändes otroligt bra att peta ner några blommor i alla fall!
 Ännu ett litet hus fick flytta med hem.
Jag köpte både krasse och ringblommor som jag sådde lite här och där.
Det tar ju lite tid för dem att gro när man direktsår, så jag tänkte att det får bli i lite omgångar eftersom jag förgrott framförallt krasse hemma.

Lite galet är det att vi om ett par dagar är inne i maj.
Men, det var ju varmare i mars än det är nu!
Varje år är jag så otålig! Skulle vilja plantera massor. NU! Men det går ju inte. Skiten lär frysa bort! :-)
Som tur är har jag ingen blomjord. Inte en endaste dl! Annars hade jag garanterat planterat ut någon pelargon!

Men näst helg, som ju är en lång sådan, ska blomjord och kogödsel fixas.
Då borde ju även värmen dyka upp. :-)

Jag har krattat nästan hela gräsmattan. Eller, under alla träd och mellan alla buskar och jox.
Nu ser man ju var allt ligger och skräpar. När allt är grönt ser man det inte! :-)
Men man vet att skräpet ligger där...
Och, jag önskar att jag kunde sälja kottar och bli rik! Jösses! Kottar och pinnar.
Det är jag rik på.

Nåja, jag är jättenöjd med allt jag hunnit med idag.
Morgondagen är lika fullmatad den. Mycket ska fixas innan vi åker hem igen.

Men,  i kväll kommer jag troligen att somna innan huvudet träffar kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar