Sidor

fredag 24 april 2015

En vecka kvar..

Dagen har gått i full fart.
Jag vaknade av mig själv, innan klockan ringde. Det var en skön känsla att kunna ha "min egen dag" även om den var fullmatad.
Vi gick till fots till skolan och det var en ren njutning! På hemvägen passade jag på att njuta av alla färger!
Egentligen hade jag haft lust att krypa runt på alla fyra och fota och fota! :-)
Men då hade nog folk trott att jag var knäpp! :-)
Så jag bara njöt av suset i det neongröna björkarna!
Är det något jag älskar, så är det suset av björk!

Jag skyndade mig hem och betade av högen med fakturor och underlag som skulle fixas till.
Egentligen var jag ju kompledig, men jag kunde inte låta bli att kika på mailen lite, när jag kom på att jag behövde ställa in ett möte.
Sen bokade jag in ett annat möte. Ett helt förutsättningslöst ett. Men det är för intressant för att släppa.
Det kan vara strategiskt smart. Långsiktigt.
För det är ju så, den enda som tänker på mig är jag. Ingen annan kan jag lita på till hundra procent.
Jag måste vara min egen smed om ingen annan fattar vad som behöver göras. :-)
Eller förstår gör man nog, det är bara svårt att få tummen ur. Liksom.

Men, sen tankade jag bilen och packade den sen full med grejer.
Alla ikeagrejer skulle ut nu.
Barnen fiskade jag upp direkt efter lunchen och sen åkte vi ut till landet.
Så galet najs att komma ut mitt på dagen!
Tömma bilen i lugn och ro, dra igång en brasa, fixa lite.
Jag köpte nya badrumsmattor hit.
Det gamla var vita! HUR tänkte jag där??? Dom har aldrig varit vita. De har varit någonting mellan grå och bruna...
Så, nu blev det grå direkt! :-) Dom är sjukt mjuka och sköna under frossingarna!

Sen gick jag ut och nöt av solen, det lilla som kikade fram.
Det var mulet men ändå varmt och skönt.
Jag hann tom kratta undan en del löv och pinnar innan det var dags för middag.
Alla dessa pinnar!
Lekstugan som skulle komma efter 14, dök upp strax innan 17.
Två killar i en lätt lastbil.
Stugan väger lite grand!
Men, dom slet och drog och fick den av bilen!
Jag var liiite orolig över brallorna på den ena. Dom hängde oroväckande lågt redan innan han började lyfta och dra!
Men dom lyckades släpa av stugan!
Plockepinn!
Nu ska en sorts grund göras och sen ska maken spika ihop den över valborg! Yey!
Jag vet inte vem av oss som är pirrigast.
Minime är förväntansfull, men det är jag med! :-)
Hon har ingen aning om att huset kommer att få en rosenrabatt! :-)

Det märks dock att det är lite kallare här ute vid havet. Det är inte riktigt lika grönt här.
Jag hade trott att det skulle vara mer bevuxet nu.
Hemma har det exploderat.
Jag planterade ut lite krasse där idag men tog inte med några ut och det var nog bra.
Nästa helg, blir det perfekt att sätta ut lite i söderläge.
Då blir det till att åka och köpa blomjord i mängder.
Helt galet att det är en vecka till maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar