Sidor

måndag 6 april 2015

Den är på väg!

Vi vaknade sent i morse.
Jag trodde inte mina ögon när jag kikade på klockan. Vete sjutton hur länge vi hade sovit om inte sopbilen hade skramlat förbi.
Och naturligtvis, så sken solen! 
Bara för att vi skulle åka hem! Fan. Liksom.
Det är alltid jobbigt att åka hem och om solen skiner, då är det ännu värre.

Nåja, efter lite frukost, gick jag ut. Tog en sväng runt "ägorna" :-)

Och nu har det hänt grejor! Det mesta har små knoppar och musöron.
Till min stora glädje, såg jag att de rosor som jag "snott" små skott av, nu har tagit sig! Det finns gröna knoppar på alla.
Men vilken tid det har tagit!! Jag drömmer ju om att ha stora rosbuskar just där jag planterat dem..:-)
Nu, när jag vet att det går och hur lång tid det tar, ska jag sno med mig fler.
Buskarna som växer här mellan husen är ju rena ogräset. Man ser att de planterats på vissa ställen växer ju nu precis överallt.
Jag har ju inte hittat den rosen någonstans och vet inte vad den heter. Så, jag har inget annat val än att sno skott lite då och då! :-)
Det är lite typiskt att den inte växer här på vår tomt, för nästan alla radhus har dessa rosor som inkräktat på sina tomter.
Nåja, det kommer att växa med rekordfart nu om det bara kommer lite värme!

Jag har hängt tvätt ute för första gången i år!
Det hann nästan torka.. Jag älskar att hänga tvätt ute. Doften slår allt annat!

 Små skillor tittar fram...


 Och Krokus! Det är så härliga färgklickar!

 Maken och barnen sparkade lite boll, medans jag satt och solade näsan.

Det var riktigt najs att sitta i lä och blunda en stund.

Efter lunchen städade jag av och diskade undan...
Det var rent sorgligt att hänga upp handskarna och åka hem..

 Men vad gör man?
Inte ens barnen ville åka! Ofta brukar dom tycka att det är ok att åka hem till kompisar och grejer. Till när man varit där ett par dagar.
Men inte idag.
Det märks att dom är så nöjda med sina rum nu.
Och, jag är ju toknöjd med att ha ett storstädat hus. Men jag hade verkligen, verkligen velat greja ute nu när solen kom.
Men, det var bara att bita i det sura och åka hem.
Här hade det blivit grönt! På bara 4 dagar!

Och i mitt växthus gror det minsann! :-)
Lite krasse...
 Och mycket sommarblomster....
Härligt!
Vi prövade att lägga ut trallen jag köpte på en av balkongerna och det blev jättebra!
Så, nu ska jag bara köpa 9 kartonger till, så är en balkong klar! :-)

Det kändes verkligen tomt att komma hem. Men det är ju det vanliga. Tvätta, fixa inför veckan.
Att komma hem alldeles för sent funkar inte.

Jag var tvungen att verkligen skriva in i min kalender vilka helger och dagar vi kan åka ut fram till semestern för att verkligen SE hur många perioder det ändå är för att bli på bättre humör! :-)
Svårt att förklara. Jag gillar vardagen. Jag gillar jobbet. Det är inget fel på något av det, men landet drar.
Skulle vi inte ha barnen att tänka på, så flyttade vi ju ut. Utan tvekan.
Som tur är, så är vi ju flera som åker hem med tungt hjärta den här årstiden! :-)
Våra närmsta grannar piper precis likadant!

Men, det blir en kul vecka på flera sätt.
Barnen har ju egentligen påsklov, men får vara på fritids. Det blir kul. Man gör ju alltid en massa skoj på loven.


Det har varit mysiga dagar, nu är vi laddade för nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar