Sidor

torsdag 23 april 2015

Dagarna bara går..

Oshaaaaa... Fredag idag. Nästan.
Jag har lyckats skrapa ihop 10 timmar komp senaste veckorna, som jag plockar ut i morgon.
(Eller, jag har nog fler timmar, kom jag på när en kollega påminde mig idag...men, orka...)

Och det är tur att jag har timmar att lösa ut, för nu ligger jag efter med en del jobb i det egna bolaget.
Jag hade planer på att fixa det i kväll, men jag pallade inte.
Huvudet var trött som det var.
Så, jag valde i stället att städa av huset, så att det är fint när vi kommer hem efter helgen.
Och packa inför morgondagen.

Det är bättre att jag sätter mig med bokföring när barnen är i skolan. Det blir lätt fel när någon står och hoppar bredvid och tjatar "mamma"...
Så, det blir att riva av direkt på morgonen. För att sen packa bilen full. Hämta barnen så snabbt det bara går och åka ut till landet.
För att ta emot lekstugan! :-)
Jag vet inte vem av oss som ser fram emot det mest, jag eller Minime! :-)

Veckan har bara försvunnit. Vi gick direkt ifrån ett stort event till en konferens till planering av stor kickoff nästa vecka.
Idag satt vi och delade upp 70 pers i 7 olika lag! :-D Vi är bara fyra stycken som vet exakt vart vi ska och vad vi ska göra.
Lite snopen över att ingen försökt muta oss, än! ;-)
Nästa vecka är ju dessutom kort vecka. Så den lär ju också bara försvinna.

Och sen är vi inne i maj! Som är fullproppad med aktiviteter. Både hemma och på jobbet.
Helt galet! Månaden kommer bara att försvinna. Snart slutar skolorna.
Sen har jag en deadline med.
Som börja bli lite jobbig. Jobbigare än jag trodde faktiskt!
Det blir ju så, när man känner sig hemma någonstans. Då blir det jobbigt att se slutet.
Nåja.
Det ordnar sig.

En kontakt vill träffas. För att prata lite. ;-)
Vi får se vad det leder till. Det är egentligen en grej som legat mitt framför ögonen på mig ett tag, men som jag inte tänkt på.
Nu känns det dumt att inte träffas. Helt förutsättningslöst.

Sen träffade jag en affärsbekant idag, som jag inte träffat på ett halvår.
En helt fantastisk människa, på så många sätt.
God. Omtänksam. Proffsig.
Som blev eld och lågor när det blev klart hur mina tankar går. Om framtiden.
Vad jag inte vill. Vad jag kan och vad jag önskar.
Vissa saker kan jag inte påverka. Tyvärr.
Annat kan jag påverka.
Den personen ville också träffas framöver. Väldigt snart. Och man kan ju alltid lyssna! :-D
Det lönar sig att nätverka.
Förr eller senare får man igen. Det vore fan annars. :-)

Livet är ett bananskal. Jag är fast övertygad om att det blir som det är tänkt, även om jag inte har tänkt det! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar