Sidor

söndag 29 mars 2015

Vart tog den vägen??

Sommartiden är här!
Och våren??? NOT!

Det första jag hörde när jag vaknade i morse, var att vinden slet och rev i växthuset och hur regnet slog mot fönstret.
Jaha.
Lilleman var lite piggare, men kände sig svajig i knoppen.
Jag lämnade honom hemma hos förkylda pappan och tog Minime med mig till IKEA.
Hon är helt underbar att ha med sig ute.
Hemma kan vi ju vara otroligt osams, men ute är det aldrig några problem.

Nu passade vi på att verkligen botanisera och planera för lekstugan. Även om vi just nu planerar nya sovrum på landet. Och röj.
Hon fick en sänghimmel till sitt rum. Ren och skär muta för att få henne att byta rum! :-)

Jag köpte en massa förvaring. Nu jäklar ska det röjas och slängas.

 Jag hittade också plastmattor som jag ska pröva. Osäker på om det blir till balkong eller terrass. Kan bli båda...
Jag gillar att ha trasmattor ute, men dom blir ju så förstörda. Jag har letat plastmattor länge utan att hitta några.
Men, nu så..
Mycket förvaring blev det.


Jag passade också på att köpa lite "golv" som vi ska pröva på balkongerna. Jag köpte bara två kartonger för att vi ska kunna känna oss för lite.
Jag hade tänkt fixa mer balkongmys och pynt idag, men man kan ju säga att lusten försvann i det skitkalla vädret.
Så det blev inget.
Dock hittade vi en massa fint till det blivande lekhuset. Minime hittade både blommor och pynt.
Fint kommer det att bli.

Efter IKEA blev det utlovad leksaksbutik.
När Minime satt med sin onda tand och skulle ha ytterligare en dag av bedövning och bök, då lovade jag henne på stående fot att hon skulle få sitt dockhus till Barbiedockorna som hon önskat sig.
Sagt och gjord.
Det var en mycket glad tjej som packade upp den hemma.

Det var helt galet kallt ute!
Riktigt skönt att inte behöva vara ute mer idag!

Lilleman är piggare igen och de leker med dockhus och playmobil.
Jag vet inte vad det var för bacill som han har/haft. Väldigt skumma symptom.
En helgvariant. Skulle inte förvåna mig om han är på benen i morgon igen.

Det har fortsatt att regna och ruska hela dagen.
Känns mer som höst än mars!
Jag såg bilder ifrån trädgårdsmässan och jag är jätteglad att vi åkte igår! Jösses vilka köer!

Eftersom det är så här muggigt, så har jag ställt in en stek i ugnen.
Söndagsstek! :-)

I morgon är det så måndag igen.
Vi har mötesdag nästan hela dagen och det är ganska mysigt.
När det är sånt här väder, då har man ju lust att dra på sig mjukisbrallor och huvtröja! :-)
Men det får kanske räcka med stickad kofta! ;-)

Det är ju en kort vecka. Och sen en låååång helg. Najs.
Vi går i i veckan med ett leende på läpparna.
Så skönt att vissa saker ramlat på plats.
Jag har fått ny energi och har verkligen bestämt mig.
Vissa saker ska bara ske!

Så, just nu känns det jäkligt bra på alla fronter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar