Sidor

onsdag 25 mars 2015

Våfflor i långa rader!

Så var vi mitt i en ny vecka.
Trots att jag trott att det varit torsdag hela dagen! Och många med mig, visade det sig! :-)
Lite kan det bero på att det var våffeldagen!
Våfflor och plättar brukar man liksom äta på torsdagar.

Vi, gick nästan mangrant ur huset och bokade bord på ett ställe som gör larvigt goda våfflor!
Först, åt vi matvåfflor, som dränktes i lax, laxröra, gubbröra, röra på torkade tomater och rödlök.
Åh....
Och efteråt blev det "riktiga" våfflor, med bär, glass och vaniljvisp!
Vi rullade ut sen!
Och flera av oss var bra sugna på att lägga oss under skrivbordet och bara jäsa! :-)

Veckan i övrigt har varit intressant hittills.
Jag hade det bokade mötet i tisdags. Som gick...sådär. Inte alls som väntat, eftersom att förutsättningarna har ändrats. Igen.
Det har en tendens att göra det.
Men, det kan bli jädrans bra. Och jag har folk i "mitt hörn" som kommer att göra det dom kan.
Det är inte dumt att ha support! :-)
Sen fick jag jättebra feedback, vilket gjorde mig oerhört glad.
Man blir aldrig för gammal för beröm! :-)

Man kan säga att den jag hade mötet med och jag, har samma dröm. Vi vet precis hur vi skulle vilja göra och att det skulle vara.
Tyvärr får vi inte bestämma. Lite, men inte allt.
Så, nu måste vi vänta och se om andra gör samma bedömning som vi. :-)
Jag har dock varit väldigt tydlig med vad jag vill.

Möte nummer två, som skulle skett samma dag, blev naturligtvis flyttat.
Men, när det väl blev av blev det bra.
Nu fattas inte mycket för att processen kan sättas i rullning. Typ en underskrift. Och ett mail.
Jag kommer att åka och köpa champagne när mailet kommer! :-)
Fy fan vad kul det kommer att bli!
Helt galet.

Nåja.
Det som är mindre bra är att maken däckat, igen!
Han har varit sjuk konstant sen vår semester. Eller egentligen sen jul!
Det ena har avlöst det andra.
Han har besökt vården mer under ett par månader än flera år innan! Men, saker tar ut sin rätt till slut.
Kroppen säger ifrån förr eller senare att det är dags att lugna ner sig.
Nu, äter han penicillin för halsfluss nummer två på tre veckor!
Idag var sänkan skyhög. Så, det var ingen vanlig kur han fick utan en hästkur!
Nu hoppas jag att det hjälper.
Det är inte kul att vara så skruttig så länge. Han blir lite lätt uttråkad...
Och kan inte umgås med oss andra för att han inte orkar.
Får inte träna.
Men, nu fick han stränga förhållningsorder av läkaren att ta det lugnt en vecka, så det är bara att bädda ner sig och ta det jättelugnt!

Och det är bara att lyda, så att vi inte får användning av det här...
Vårt nya testamente..
Det är oerhört viktigt att ha!
Och att ha det uppdaterat! Ett gammalt gör ingen glad.
Vi passade på att skriva om både äktenskapsförord och testamente när vi bytte bank.
Det har hänt en hel del sen vi skrev de förra.
När man har särkullbarn och äger lite hus och sånt, är det oerhört viktigt.
Nåja, nu ska de bara skrivas under, så är det i sin ordning igen, ett tag...Dock har jag en känsla över att det måste göras en justering i höst! ;-)
Det är lite lattjo hur min känsla har varit spot on på sista tiden.

En bra bit innan jul, förespådde jag en händelse. Sa till maken hur det skulle bli och när.
Han garvade.
Idag sa han "det var väl själva fan! är du synsk eller??".. :-)
Och, en annan känsla, jag hade i början av året, som jag berättade för honom sådär som jag brukar göra. "jag säger det nu, så att jag sagt det..om det visar sig att jag har rätt".
Och om jag hade rätt!?
Idag fick jag det bekräftat. Och när jag sa "Jag visste det!" så svara personen, "hur fan kunde du veta det?"
En del är känsla och en del är erfarenhet. Jag har varit med om en del och känner igen vissa tecken.
:-)
Nåja, jag är jätteglad över att jag hade rätt!
Jag är glad för någon annans skull. :-)

Så det har varit en lite omtumlande vecka, men bra.
Det kommer att bli ett par riktigt spännande månader framöver.
När det är dags att gå på semester, kommer jag troligen att vara heeelt slut! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar