Sidor

söndag 1 mars 2015

Suck.

Första mars.
Det är det idag.
Och det är så märkligt, för nu när man träffar folk som säger "ni har haft det bra ser jag, för du är så brun"...så tänker jag "ja just, vi har varit borta!" :-)
Guldfisk!
Men, det går så snabbt att landa hemma igen. Tvättkorgarna har gjort sitt till det.
Jag har inte gjort annat i ett dygn nu. Tvättat, vikt, tvättat och vikt.
Och rivit ur allt ur förrådet för att få in resväskorna igen.

Det har blåst småjäklars hela dagen, vilket är både jobbigt och bra.
För det torkar upp otroligt fort när det blåser. All snö och is är borta på nolltid.
Det är najs.
Jag klädde på mig och tog undan utebelysningen från balkongerna och på baksidan idag.
Nu är jag bra sugen på att börja fixa där.
Baksidan behöver städas av, rejält. Gammalt och torkat klippas bort så att nytt kan växa upp. Men, än kan det komma både snö och kyla, så jag väntar med det.
Balkongerna är lite tråkigare.
Jag har inte orkat göra i ordning dem riktigt. Mest för att solen ligger på där hela våren och sommaren.
Allt som planteras där dör när vi åker bort.
Det behöver genomvattnas minst två gånger per dag. Däremot, om man skulle kunna göra det, hade balkongerna varit rena växthuset.
Jag är bra sugen på att fixa nåt, men avstått. Vi får se hur det blir i år! ;-)
Det kanske är dags att göra något annat. Vi använder balkongerna otrolig lite, tyvärr. Med tanke på att det är mysigt att sitta där, på våning 3 är det fantastiskt fin utsikt och som sagt, solen ligger på som värsta playan.
Vi borde utnyttja det mer...

Baksidan ska göras lite åt också. Det kan bli så att vissa saker kommer att grävas upp och flyttas ut till landet.
Och lite annat planteras här hemma.
Det hänger lite på hur det går med mitt nya projekt på landet.
Grävandet. :-)
Just nu planerar jag att vi ska åka ut nästan varje helg framöver.

Nu känns det lite deppigt, faktiskt. I förrgår stod jag med näsan i solen och njöt av 20 grader.
Idag har det varit mulet, blåst småstorm och regnat i sidled.
Kroppen och knoppen hann gå ner i varv och verkligen vila.
Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb. Just nu har jag skitkul och är involverad i flera jätteroliga projekt.
Jag menar, det ena kommer att avslutas med en middag och dans! :-) Jag har saker i pipen. Nya idéer och nya kontakter.
Det ligger spännande saker framför mig.
Så det är inte det.
Utan mest just att det är vardag igen. Mörkt. Kallt. Bläh...

Sen vet jag ju att så snart jag är tillbaks på jobbet med alla härliga människor, så är deppet bortblåst!
Men just NU känns det sådär alltså.
Jag tittar på Escape to the continent på tv och deppar lite till.

Det kanske skulle hjälpa att gå in på Bonprix och kika på lite sommarkläder....
Eller, så går jag upp och drar handen över den helt ljuvliga klänningen som maken köpte åt mig på flygplatsen på Las Palmas?

Det blir billigare, så jag tror att det blir det bästa. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar