Sidor

fredag 6 mars 2015

Reine och Thomas Bodström

Nu halvligger jag i soffan och klipper med ögonen.
Det blev fredag med råge.

Dagen började jag med att väcka barn och se om dom var fit for fight. Och det var dom!
Annars är det inte brukligt att man är sjuk mitt i veckan och går sista dagen. :-)
Men, idag lämnade jag dem ovanligt tidigt, vilket var rätt mysigt.
Det är rätt få barn på fritids, de har precis ätit frukost, det är ingen kö på skolgården och mycket lugnare liksom...
Ibland undrar jag om man gör en tankevurpa när vi låter dem äta frulle hemma och då måste vakna rätt tidigt för att hinna och sen blir det alltid lite brådis innan vi är utanför dörren.
Även om frukosten serveras nästan en timme innan jag lämnar dem nu, så skulle de nästan kunna sova lika länge som nu om dom åt frukost där...
Nåja, just nu är det inte aktuellt men kanske vad det lider..

Min frukost, såg ut såhär:
 Nej, inte riktigt. Det fanns, men vi åt lite mackor innan.. ;-)
En av våra gäster på dagens event var denne kände polis. Som har 25 000 gillare på fejjan!
Jag har verkligen sett fram emot att träffa honom..
Jag är inte så mycket för "kändisar", men folk som faktiskt åstadkommit något bra, som har brutit ny mark och gör en massa bra på ett framgångsrikt sätt, det är coolt.
Han har uppmärksammats på flera sätt på sista tiden och var väldigt ödmjuk över det.

Vi pratade länge om en massa saker. Både om saker jag undrat över och åsikter som vi båda har.
Även om att alla inte ser den här symbolen som något bra.
För vissa kan det vara ett trauma...
En person berättade på plats, att eftersom personen var politisk flykting, så blev han svettig av att bara se honom.
Vi pratade ganska lägen om just det fenomenet och att många inte förstår det. Att allt inte är som man tror.
Lite lustigt hur mycket vi hann prata om på ganska kort tid en socialamediernörd till en annan. :-)
Och lite kul var det när eventet var över och han kommer till mig, tackar och säger hejdå. :-)
Det är så kul och givande att få träffa alla dessa intressanta personer som jag träffat senaste åren.
Vilket jobb jag har!!

Jag har också fått insyn senaste tiden i hur det är att vara svensk, ända in i märgen, men ha ett icke svenskt utseende och ett namn som inte klingar så Svensson.
Och hur utsatt man är då.
Att alltid, alltid åka på skit, för att man ser ut på ett visst sätt.
Jag kan bara tänka på hur mycket man missar med att vara så snäv i sitt tänk. Man måste missa otroligt många härliga människor på att sortera bort personer på utseende eller namn.
Helt galet!
För att man är rädd.
Ja jösses.

Resten av dagen gick till möte efter möte efter möte till att koordinera ytterligare ett event. :-)
Nu måste vi se till att även det blir galet roligt det med!

Jag passade på att ta ut lite komptid och sluta tidigt idag. Kylen behövde fyllas och så hämtade jag barnen tidigt, med tanke på att dom varit skruttiga.
När vi svängde in på vår gata, fick jag väja för både en polisbil och en civil polisbil.
Mycket poliser idag!
Det gick folk upp och ner längs gatan och en fotade här och där..
Efter en stund fick jag höra av en granne att det varit inbrott. Mitt på lusa dagen!
Läskigt!
Tur att vi har nytt larm och alltid larmar! Vi kan ju till och med larma ifrån telefonen om någon glömt! :-)
Nåja, när vi åkte hem, sken solen och det var +7 grader!
Så skönt!
Alla våra jackor låg i bagaget! Första "vår" dagen.
Det syns på barnens kläder.....
Lera på en helt ny nivå!


Lillemans brallor tvättar jag varje dag! och då har han ändå ett par att alternera med....
 Vi sällade oss till övriga familjer idag och åt Tacos till middag. Det är så gott!

Jag hade planer att träna idag, men maken kom hem med ett löjligt gott vin och efter ett par glas var det inte aktuellt med träning. :-)

Den nya planen är att gå upp hyfsat tidigt i morgon och träna. Så är det gjort innan allt annat drar igång.

Det är helt galet när jag tänker på att det bara är en vecka sedan idag, som vi kom hem ifrån semestern!
Det känns som tre veckor!
Så mycket har hänt under den här veckan så den känns lång och det går så fort att vara tillbaks i gamet liksom.

Nu drar det igång en galen period och det roliga är att jag inte behöver lämna, när vi haft stora finalen!
Så var tanken.
Det hade varit ledsamt. Men nu får jag leka med mina underbara kollegor ett tag till!

Vi håller också tummarna för en annan grej, som vi inte trodde skulle bli av. De inledande samtalen gjordes i början av december.
Sen var det en process som plötsligt stannade upp av flera anledningar. Sen drogs de igång och sen las det på is.
Där någonstans gav vi upp. Sket i det.
Man blir ju så less. Endera vill man och gör det som behövs eller så gör man inte.
Att tjata runt något som inte blir av är liksom inte kul.
Det är en orsak till att jag är en usel säljare! Endera förstår man sitt behov och gör något åt det eller så gör man inte.
Att hålla på och tjata sig till något, näe. Då får det vara..
Nåja, vi hade släppt tankarna på projektet, faktiskt.
Men nu plötsligt är det hela uppe på tapeten igen!
Så, nu ska det bli kul att se när ett möte blir av och vad det ger. Är det luddigt nu igen, då är det nog dags att säga tack och hej.
Men OM det blir av, jag då blir det skitkul! :-)

Men, nu är det fredag och en skön helg ligger framför oss!
Jag hittade två böcker på rean idag, så nu ska jag läsa ut Brobyggarna, så att jag får ge mig på dessa! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar