Sidor

söndag 8 mars 2015

Första riktiga vårdagen!

Wow vilken dag!!
Strålande sol och varmt! Dessvärre en del blåst, men ändå vår!
Jag fick riktigt påskkänsla idag.

Vi åt frukost i lite omgångar vartefter att folk vaknade och gjorde oss sen i ordning för att åka in till stan.
Under tiden jag väntade på andra, inte lika snabba familjemedlemmar, rev jag bort vinterblommorna ur arrangemanget på framsidan och planterade lite påskliljor i stället.
Jag passade också på att sopa bort all sand och sten från vår uppfart. Jag hoppas att det snart är dags att sopa vår gata.
Innan dess är det ingen idé att tvätta fönster...
Lite mer vårligt blev det! :-)
När alla andra var klara, åkte vi till stan.
Tanken var att vi skulle gå på Game of Thrones utställningen i Kungsträdgården. Det öppnad 10 och vi var där vid 10:30
Det var lite folk i stan i övrigt, men när vi parkat bilen och gick ner mellan husen blev vi vars om kön in!
Det var inte en rak kö, utan den slingrade sig hela vägen upp och hela vägen ner och upp igen.
Vi stod och funderade en stund om vi skulle ge oss på det.
Sen gav vi upp! :-)

Eftersom att det var söndag, så öppnade det mesta vid 11, så vi fick strosa runt lite innan jag pep in och kikade på klänningar.
Jag behöver en galaklänning snart. Men det är inte så lätt. Risken finns att jag får ta en av de jag redan har.
Det var helt fantastiskt fint väder och det märktes! Det var som att alla gått ur ide! :-)


Vi kikade lite i MOD gallerian också och tittade in i Leilas butik. Minime hittade en lämplig bil till henne! :-)
Sen strosade vi oss till Fridays
God mat! :-)
Och gott att dricka!
Men, man ska vara hungrig!
Portionerna är enorma.
 Men sååå gott!

 Vi rullade ut från restaurangen och gick igenom Kungsträdgården igen. Det är så härligt dagar som denna, för parken är proppfull av folk.
Alla som kan, tankar sol.
Likaså i Rålambhovsparken, där satt det folk på alla bänkar och alla gräsplättar.
Vi är ett soltankande folk! :-)

När vi kom hem, satte vi oss med kaffe på balkongen. Där var det galet varmt!
Jag kom på att jag inte kan ha kvar växthuset i de hörn där det stod och vi nu satt.
Inte konstigt att jag inte hinner vattna vartefter det behövs.
Nu vände jag på de hela och ställde växthuset i andra änden som har morgonsol, men står i skuggan på kvällen.
Sen städade jag av lite i övrigt.

På baksidan städade jag av och rev bort så mycket torkat ogräs som möjligt och krattade bort lite löv och annat.
Jag hittade en del som är grönt och på väg upp där med.

Sen, sådde vi alla frön jag köpte igår.

Det blev mest krasse av olika varianter, färger och sorter.
Jag älskar krasse!
Växthuset blev fullt av bebisar som jag nu hoppas ska växa till sig fint!

 Jag grävde också ner lite lökar i rabatten.. Lite liljor och annat fint.
Det blev en del över, som jag mot bättre vetande ska ta till landet. Där älskar ju rådjuren och vildsvinen lökarna.
Så jag får se....jag kanske gräver ner alla här hemma.

Som det ser ut nu, har man lovat sol hela veckan. Inte så varmt, men sol.
Och det gör ju massor, att man får ljuset.
Det kommer att bli en rätt konstig vecka. Flera på jobbet är borta och en massa ska falla på plats.
Jag och en kollega ska ta fram underlag för en kickoff för 70 personer!
Vi får se vad vi hittar på. :-)
Sen blir de en heldag på en mässa och ett annat eventmöte.
Veckan lär gå som vanligt, otroligt fort!

Och jag hoppas, hoppas att vi får svar på ett besked i veckan, så att vi kan lägga vissa saker till handlingarna.
Ta lite beslut och sluta gå och vänta.
Det är helt galet vad mycket det är som hänger i luften just nu!
Och hur mycket energi det tar, när man tänker efter.
Det slog mig idag.
Hur skönt det skulle vara att få klara och rena ramar. Och ledig tid när man är ledig.
Jag hoppas att någon gång kunna skriva om vissa saker.
Bara göra ett avslut på vissa saker.
Men den som väntar på något gott, har jag hört...;-)

Nu ska vi dock njuta av att vi har en underbar tid framför oss med vår och sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar