Sidor

fredag 13 mars 2015

Firat in helgen.

Så, fredag igen.
Det är bara måndagar och fredagar. Måste bero på att jag har så jäkla roligt hela tiden! Vare sig det är helg eller vardag! :-)

Det har varit en lite galen vecka på jobbet. Det händer lite..ska vi säga, spännande saker. Och folk skulle kunna vara både ledsna och irriterade åt vissa saker, men i stället, så är det länge sen jag har skratta så mycket!
Vi har legat dubbelvikta och skrattat så att tårarna har runnit, både på lunch och fika.
En episod skulle jag berätta för maken hemma, men jag skrattade så att jag knappt fick luft och det tog ett tag innan han förstod vad jag försökte berätta.
När folk kan driva både med sig själva och varandra och har en förmåga att skruva till redan knasiga saker, då blir det riktigt kul.

Nåja, en annan orsak till en härlig vecka är att solen visat sig från den riktigt fina sidan.
Lyst upp livet.
Härligt!
Jag har njutit av den här utsikten flera morgnar..
 Och tom tagit apostlahästarna till jobbet! :-)
Det är skämmigt att inte gå, när jag har så nära! Det är ett nytt löfte, att gå varje dag jag inte ska iväg på något möte eller måste fixa något större ärende på hemvägen.
Det är så skönt att komma till jobbet med pigg hjärna!

 Maken har dock inte njutit av vädret en enda minut.
Han åkte till slut, efter att ha legat febrig och eländig mer eller mindre sen vi kom hem från semestern, på halsfluss.
En rejäl en!

Barnen har jag inte varit helt sams med heller på morgnarna. För det är jättesvårt att förklara varför det inte är sommar nu! Eller ens vår.
För det är ju mars. Kallt på morgonen, kallt i skuggan.
Så att gå iväg med långärmad t-shirt och väst, utan mössa och vantar...det går ju liksom inte.

Men, jag har lovat att rensa undan vissa vinterkläder nu och ta fram tunnare jackor osv. Så att de kan ha lager på lager.
Men, som sagt, vi är bara inne i mitten av mars! Våren är inte här än. Det kommer att bli både kallt och snö innan det blir vår på riktigt!

Jobbveckan har gått i rekordfart.
Jag koordinerar just nu ett större projekt, där runt 50 personer är inblandade och ska iväg på 15 olika händelser.
Troligen har jag ett par gråa hår mer, när eventet är över. Skulle inte förvåna mig om luften går ur mig och jag blir sjuk sen.
Det är jätte, jätte roligt att projektleda det. Blir det bra, då blir det jättebra. Men blir det dåligt, ja, då får jag nog gömma mig i en garderob eller så. :-)
Nu har jag som sagt, planerat och koordinerat. Nästa vecka ska det delegeras och utföras.
*andas i en påse*

Nå, jag hann ändå pipa iväg och fixa naglarna.
Tur att salongen ligger 3 minuters gångväg ifrån kontoret! :-)

 Även där har solen värmt i flera dagar!
Så härligt! Även om jag blivit förvarnad om att det blir galet varmt framåt sommaren.  Och att jag då kommer att vara tacksam över att ha flyttat en våning ner och på andra sidan huset. På skuggsidan.
Men, jag vete sjutton jag....;-)
Idag, jobbade jag dock hemifrån.

Dagen börjades hos tandläkaren med Minime.
Hon har ju som sin bror, problem med tänderna. Kvalitén är inte helt bra. Inte lika illa som storebror, men dock...
Nu har vi dock fått bekräftat på båda att det inte är något "fel" på tandborstningen.
Man ser på hennes tandkött också, precis som man sa med Lilleman nu senast, att vi borstar både ofta och bra.
Det är emaljen som inte håller.
Så, nu skulle första "riktiga" hålet lagas.
Och hon är ju som sin bror även där. Ingen känsel what so ever.  Vilket ju är tur, när dom lappar och lagar.
Det gick jättebra idag! Trots att man bedövade rätt rejält.
Både tandläkaren och sköterskan blev helt begeistrade i Minime. I hennes långa blonda hår och stora blå ögon! :-)
Det kom tom en annan sköterska för att titta på den "jättesöta flickan" :-) Behöver jag säga att hon nöjt för fulla muggar???
 Det tog sin lilla tid och på slutet hjälpte speciallist tandläkaren till. Vi går på tandläkarhögskolan, vilket innebär att det tar lite längre tid och att många är inblandade, men även de måste ju få öva och eftersom mina barn är så tåliga, är dom perfekta att öva på tänker jag! :-)
Och, de är alltid minst två, ofta både tre och fyra pers som pratar och skojar med barnen. Det blir värsta "happeningen".

Idag fick hon både leksak och tatueringar med sig hem. Plus att en av sköterskorna kom och gav henne en ballong, gjord av en handske! :-)
Hur söt som helst!
 Hon var lite stukad när vi åkte hem. Svullen och bedövad i halva ansiktet. "Mamma, nu kan jag inte vissla" sa hon!
Så sött!
Vi kom fram till att vi skulle vänta med lunchen, tills hon kunde vissla, så att hon inte skulle bita sig i tungan.
Hon var lite trött, men gick ändå med på att följa med och besikta min bil, vilket jag var sen med..
Det gick på sju röda minuter och sen åkte vi hem.

Hon petade i sig lite lunch och somnade.
Jag är väldigt glada att jag bestämde att hon inte skulle till skolan, utan jobbade hemma hela dagen.
Hon hade inte fixat skolan.
Även om hon inte hade ont, vare sig under eller efter, så är det ju ett trauma för kroppen.
Nu sov hon sött en timme...

Jag hann jobba undan en hel del innan jag åkte för att hämta Lilleman. Skönt att kunna hämta honom tidigt också, som omväxling.
Maken, hade kravlat sig ur sängen för första gången på hela veckan och tog Lillmeman med sig på lite äventyr.
Jag tog Minime, som piggnade på sig betydligt och åkte för att storhandla.
Det är länge sen kylen varit så gapande tom som idag!

Till min glädje hittade jag idag Arvid Nordqvist te! Jag älskar kaffe från AN och dricker sällan något annat.
Nu ska det bli spännande att känna hur tet är!

Maken och Lilleman dök upp och hade varit iväg och köpt presenter till mig! :-)
Dom tyckte inte heller att vi skulle vänta med öppnandet till på söndag, när vi firar mig "på riktigt"...

Man kan säga att jag var nöjd redan innan jag öppnade lådan! Från en av mina favoritbutiker!
Det kan inte bli fel.
 Hackan har jag faktiskt önskat mig! :-) Tror eller inte!
Men, jag har en massa gräv och hackjobb på landet! Den behövs! :-)
 Rosor fick jag också! Jag älskar rosor. Om jag bara fick välja en blomma, så valde jag nog rosor...eller klematis...
Näe, rosor, i alla former! Så underbara!
De var många (20) och långa. Så pass, att jag inte hade någon vas att sätta dem i! :-)
Vete fasen var jag har ställt min jättestora vas!
Undras om den är på landet?
Nåja, det var bara att dela upp dem på tre vaser. :-)

 Vad innehöll lådan då?
Jo, lite allt möjligt!

"Antiodjur" :-) Spray mot Rådjur, som ska sprayas över hela tomten på landet!

 Och en kul grej! Groddar!
Ett paket "planterade" vi på en gång. Det är en ny mojäng, som gör att man inte behöver jord, utan strör ut fröna på ett litet nät och vattnar...
Ska bli spännande att se hur fort dom växer.


Jag fick också ett förkläde, med fickor. Helt perfekt att ha till shorts eller andra brallor.
Mina gardengirl byxor blir lite varma mitt i sommaren..

En ny sekatör och kniv ingick också och nya handskar. Och lite sommarblomfrön.
 Handskar får man inte för många av! De långskaftade är roshandskar. Och det behövs. Aj vad ont det gör med taggarna.
De blommiga/svarta är plastade och perfekt när det är blött. Sen behövs alltid "slit och släng" handskar.
(Sen påminde maken mig lite lätt, att det är bra om man inte lämnar dem ute, i regnet, utan tar in dem varje dag.....Vet inte vad han menar med det.....;-) )

 Jag fick även present av dottern. (som blev lite pika av maken, om att vuxna barn inte är med på pappas present! ;-) och då drog hon stolt fram sin! :-D)

Hon vet ju att jag älskar ugglor! Så jag fick ett jättefint halsband! Det blir perfekt till flera av mina jobbkläder!
 Jag köpte även en present åt mig själ vi veckan.
Vissa saker vill man ju liksom ha så mycket att man inte vågar överlämna det till någon annan!
en ny handväska.
Så snygg!
Och rymlig! Jag får plats med allt jag behöver och lite till! :-)
Och den är lätt att matcha till det mesta.


Så, jag går in i helgen, rejält firad! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar