Sidor

måndag 16 mars 2015

Det gror!

Det tar sig i vår frölåda! :-)
Fascinerande ändå hur fort det växer!

Måndagen gick i ett nafs.
För första gången hann jag inte klart det jag tänkt. Det får bli en tidig morgon och ett bortprioriterat möte i morgon. Sen är jag på banan igen. :-)

Det är jättemånga som kroknat i den här eländiga förkylningen som snurrar nu. Usch, jag vill verkligen inte....
Hoppas att jag slipper. :-)
Jag gick till jobbet idag igen och det känns så bra! Just morgnarna är mysiga. Till när solen skiner så underbart.
Hem är det lite jobbigare. Det är ofta lite mer brådis och uppförsbacke! Eller, backar! :-)
Men, jag får motion!
Jag har lovat mig själv nu att ta promenaderna som träning och sen träna gym de dagar jag av någon anledning tar bilen.

Jag har grunnat och grunnat på mitt I-landsproblem över helgen. Det vill säga balkongerna.
Googlat bilder, funderat och googlat.
Det blir nog en tripp till IKEA. :-)
Nu vet jag på ett  ungefär vad jag vill ha, hur jag vill ha det.
Det blir en i taget. Kanske ska dom inte vara likadana ens...hm....
Roligt att ha lite projekt på gång ändå. Nu när trädgård är för tidigt.

Jag längtar till landet så det är galet. Och det blir nog en sväng i helgen. Få se hur lång den blir, men minst en natt.
Nu "lovar" man lite kallare till helgen, vilket ju är lite typiskt, men det är ju mysigt ändå där ute.
Stora grejen där ute har vi tänkt vara just att försöka få lite strategi i vad som ska göras fram till sommaren.
Vad ska prioriteras och när ska det göras.
Vara lite i synk.
För en gångs skull. Jag som är så strukturerad i det mesta, ligger aldrig riktigt i fas där ute! :-)
Det är så mycket som jag vill göra, på en ganska kort säsong.
Samtidigt som jag inte skulle vilja bo där ute, så önskar jag att vi skulle göra det. Så man kunde följa årstiderna på ett annat sätt.
Men, snart är det en lång påskhelg.
Och, som det ser ut just nu, en lång sommar där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar