Sidor

söndag 8 februari 2015

Ljuset har återvänt!

Det känns verkligen som att ljuset återvänt nu!
Att vakna till att solen står högt på himlen är helt otroligt underbart!
Jag har fortfarande inte vant mig vid att vi bor på "rätt" sida av berget. Där man ser solen gå upp och där solen redan nu i februari värmer så att det droppar av balkongerna och uppfarten är ren ifrån snö.
På andra sidan, där vi bodde tidigare, där har man en snöhög på uppfarten fortfarande i slutet av maj!

 Det var också härligt att det fortfarande var ljust när klockan var 16:30 idag.
Inte sådär halv ljust eller skymning, utan ljust! På dagen ljust.
Fantastiskt!

Jag tränade i morse. Och så stolt jag är över det! För jag hade inte lust. Och det var så tungt!
Men, jag gjorde det.
Ett halvhyfsat pass.
Dock var det bra, rent mentalt att inte hoppa över fler dagar. Jag tränade ju vare sig fredag eller lördag.
Och, vi åkte på kalas, där det serverades en massa gott!
Jag är fast besluten om att inte ha några förbud. Jag får äta vad jag vill när jag vill. Nu ska jag få in träningen så att den sitter.
Sen tar jag tag i maten. Kanske. ;-)

 Vi firade barnens kusin som fyllde 5.

 En släkting hade med sig sin hundvalp.
Och den är så söt som man blir alldeles matt.
Liten, mjuk och ullig. Åh..

 Väl hemma igen tog jag tag i det jag skjutit på ett tag.
Städa mina garderober.
Nu är allt i ordning igen. Och jag fick typ 20 galgar över...
Minime, hon har packat för resan hon.
Utifall vi skulle missa det....
Det kommer att bli krig sen, om en vecka, när jag börjar packa och måste berätta att den lilla röda inte ska med...
Det har varit en bra helg.
Vilsam, även om den gick lite för fort.
Nu, ska en massa jobb utvärderas och förberedas. Sen bär det av till värmen!
Som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar