Sidor

lördag 14 februari 2015

Allahjärtansdagslunch

Alla hjärtans dag idag.
För första gången på många år har vi inte firat den med något jättespeciellt.
Maken kom hem med otroligt fina rosor till mig redan förra helgen och dom är fortfarande fina!
Varför köpa nya då?

Och på något märkligt sätt, kom den här dagen som en överraskning! Vips, liksom.
Vi är så inställda på att resa bort, att vi glömt att det är den 14 idag!

I stället passade vi på att åka och äta en lunch med de två minsta.
För ett tag sedan, hade vi en jobbaktivitet, där ursprungsplanen var att vi skulle hålla till i den här restaurangen, men den hann inte bli klar.
Nu var det spännande att åka och se hur det blev!
Sist jag var där, kikade vi in mellan presenningar..
Och mysigt blev det!
Precis så som vi fick beskrivet för oss. Att det skulle vara som att komma hem till någon och sätta sig i deras fähus!
Trasmattor, udda möbler, pelargoner och rustika väggar och golv, gjorde känslan fulländad!

 Jätte mysigt!

Delar av lokalen hade möbler så att det kändes som att sitta utomhus.

 När vi träffade dem innan restaurangen öppnade, berättade platschefen att om det bara gick, skulle man ha en traktor i lokalen, som barn skulle få leka med och i.
Dock visste man inte om golvet skulle hålla för tyngden.
Men visst stod traktorn där! :-)

 Maten utlovades vara av lokala leverantörer, svenskt och ekologiskt.
Av Sveriges bönder!
Jag valde en hamburgare. Och den var stor! Och god! :-)


 Lilleman tog en "korv med bröd". Och det var inte riktigt det man var van vid..
Otroligt goda tillbehör.

Maken tog en pizza som också var jättegod.
Minime tog Köttbullar och mos. Vilket kom med massor av lingon och sallad.
Helt klart värt att åka och äta där när man vill ha något gott och husmanskostigt.

Riktigt gott och mysigt!

Jag köpte mig en egen alla hjärtansdags present!
Vi åkte till Net on Net för att köpa hörlurar till barnen. Det är ett måste på flyget och på hotellet!
Annars blir det slagsmål när de ska titta/ lyssna olika saker.
Hörlurarna hittade vi, men jag hittade även en ny armväska till min telefon!
Ett måste när jag tränar. :-)
Och som alla vet, eller borde veta, så är det lättare att träna om grejerna är rosa! :-) Eller glittriga.
Eller helst båda!


Vi sprang också på en "soda stream" men av ett annat märke. Till bättre pris.
Jag har länge gnällt över att det släpas hem kolsyrat vatten. Rena rama galenskaperna!
Vi har vatten i kranen!
Drick det!
Men, önskan om bubblor har funnits. Och vi har burit hem skiten. Och sen burit tillbaks panten.
Som jag har muttrar över det!
Men, nu blir det hemlagat bubbel! :-)

 Väl hemma, hoppade vi i nya kläder och åkte för att fira en nybliven 70 åring.
Åt gott och träffade släktingar till maken som vi inte träffat på år och dagar. Mera år, faktiskt.
Vi är generellt väldans dålig på det.
Att umgås med släkten.
Jag har de flesta i ett helt annat land, men några befinner sig i närheten.
Några, vill jag inte ha kontakt med.
En person har det varit lite cirkus med så länge jag kan minnas. Sjukt på många sätt och det urartade helt när min pappa gick bort.
En annan som jag haft kontakt med, spårade ur för ganska länge sen och jag stängde den dörr som stått på glänt.
Jag vet, vad som ligger bakom och känner verkligen med personen. Men jag tolererar inte vissa beteenden.
Sen har jag andra släktingar som jag verkligen skulle vilja umgås med, men det blir inte av.
Orsakerna är både tidsbrist och avstånd. Men, egentligen så skulle vi kunna göra något åt det. Ganska lätt.
Man kan väl säga att det är det som är vårt dåliga samvete. Konstant.
Inte att vi inte ger barnen tid eller att jobbet släpar efter. Utan att vi inte hinner umgås med vänner och släktingar.
Viljan finns, men tiden rusar.
Galet, för livet kan vara oerhört kort.

Och det är sorgligt i de fall där inte ens syskon umgås, vilket inte alls är ovanligt.
Det är en sak jag lovat mig själv, att se till, så länge jag lever, att hålla ihop mina barn. Trots att åldersskillnaden är stor.
Över min döda kropp att dom glider isär!

Nåja, väl hemma var det mellodags och pysseldags!
På restaurangen fick alla barn ta med sig pyssel hem. Klippa och klistra, så blev det en bondgård!
Himla kul att dom tänker på barnen! :-)

Jag har tvättat mängder av tvätt och i morgon blir det stora packdagen!
4 dagar, till semester! Wiiii!

Jag är lite oroad över att jag inte ska hinna få mina baddräkter som jag beställt! Barnens, som jag beställde dagen efter har kommit, men inte mina!
Blir till att ringa dem...*suck*
Tur att jag såg var det finns dräkter att införskaffa om det visar sig bli nödvändigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar