Sidor

tisdag 6 januari 2015

Träningsvärk och frukt

Åh, herre. Jävlar.
Idag har jag haft en enorm träningsvärk. Överallt. Ajajaj.
Men, det är samtidigt en skön känsla, för det betyder att jag verkligen tränat igenom hela kroppen! :-)

Jag hade tänkt ta en sväng på löpbandet i morse, men lät bli det.
Iofs så är det bästa mot träningsvärk, just träning, men det blev ett yogapass i stället.
Det behöver dras ut lite här och där! ;-)
Jag hittade inte mina yoga böcker (vem ÄR det som snor saker i detta hus? jag letar alltid efter något..) men hittade en bra bas på youtube och körde en stund.

Idag sken inte solen, men vi åkte till backen ändå så att barnen skulle få pröva sina nya åkdon.
Och som dom gick!
Jiises!
 Jag är glad att båda hade hjälm! :-)
Och Lilleman var mer än nöjd! NU gick det tillräckligt fort för honom...
Dom åkte som små jehun och sprang uppför backen, åkte ner och sprang upp.
Båda var helt slut efter ett par vändor!
Det borde iofs varit jag och maken som sprang uppför, men båda hade för ont idag! :-)
Nåja, det blåste ganska kallt, så vi stannade inte så länge.
Den varma chokladen intogs hemma i stället.
(Under tiden jag yogade)
Men det känns riktigt bra. Kroppen kräver en massa vatten. Jag dricker massor.

Så, i morgon är tanken att det ska till ett löppass!
Vi åkte iväg på middag och jag är så stolt över att jag valde wokade grönsaker när alla andra åt sushi eller nudlar.
Sushi är ju bra, men riset är inte...
Vi tog vårrullar till barnen och jag åt ett par sådana. De är ynkligt små! ;-)
Jag hade utan problem kunnat moffa i mig mer, men valde att bara äta en liten talrik. Man behöver inte mer.
Frun i familjen hade en mattidning som jag bläddrade i och hittade riktigt spännande recept på powerbars.
Som man kan ha med som mellis eller ta en liten till kaffet.
Måste prövas i helgen...
Det är ju ofta den man saknar. Det där lilla. När man inte kan ta en skorpa eller en kaka. :-)

Till kvällsmat blev det bär, apelsin och en liten skvätt yoghurt. Så gott!
I stället för fruktyoghurt.
Det gäller att byta ut det man brukar äta till något nyttigare alternativ.

Nu, kommer vardagen och det gäller att få in allt även i den.
Tur att vi smygstartar med tre arbetsdagar. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar