Sidor

måndag 22 december 2014

Nu är den här!

Så. Nu har jag sjunkit ner i soffan, med fötterna på bordet och njuter av hyacintdoften!
Inget är med Jul än hyacintdoft!
Köttbullarna är rullade, stekta och ätna!

Julölen är provsmakad och ställda på kyla.
Alla klappar är köpta och inslagna.
Jag har sjunkit ner i soffan med ett glas vin och ett par tidningar.
Allt är under kontroll.

Jag jobbade en sväng under morgonen. Betade av mailen. Fick systemuppdatering av en kille som jobbar sista dagarna.
Fikade med kollegorna.
Sen tog jag en sväng för att göra sista inköpen.
Det var galet med folk överallt och det var så skönt att åka ur röran.

Maken och barnen väntade in mig och vi åkte för att äta lunch. Vi strosade lite och tittade på folk som panikhandlade. :-)

Jag var tvungen att jobba lite för företagets räkning också, men det mesta blir bara inskickade underlag, för nu har alla gått på ledighet.
Det kommer fler arbetsdagar! ;-)
Jag har koll på tonåringarna och att dom dyker upp i morgon, om än sent.
Småsyskonen väntar och längtar.
Vi ska iväg och fika hos gammelfarmor och lämna över lite klappar.
Det har blivit en mysig tradition att göra det dagen innan julafton.
Är det fint väder kan vi ta en promenad. Så nära är det!
Tyvärr har det regnar hela dagen, men jag hoppas på snö och kyla nu.

Jag ringde också ett viktigt samtal. Ett som var viktigt för mig.
För att kunna släppa oron.
Den som legat och gnagt sen förra veckan. Men som jag låtit vara. För att jag har förstått hur hysteriskt det varit.
Och hur dåligt folk mått. Som inte haft svar. På något alls.
Allt är fortfarande otroligt rörig, ofattbart och tragiskt.
Men de inblandade mår efter omständigheterna bra och det är huvudsaken.
Men konsekvenserna blir så stora för alla.
Det är helt otroligt så tokigt det kan bli. Så oförberedd man är och hur grundlurade man kan bli.
Även om varningsklockorna ring.
Även om rena varningar har berättats, så har ingen kunna förstå hur illa det kunde gå.
Hur illa det varit.
Och som alltid, när skiten träffar fläkten, då dyker andra upp med information. Som tidigare inget sagt.
Saker som är sjuka, blir normala, efter ett tag.
Men, just nu är det lugnt. Så lugnt det kan bli.
Det är i alla fall lugnt hos mig nu.

Nu tar vi jul!
Lägger allt åt sidan och njuter av att bara vara, med varandra.
Umgås och njuta.
Nu är det Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar