Sidor

söndag 28 december 2014

Minisummering av året som gått...

Som alltid så kommer jag att göra en summering av året som gått.
Det är kul att göra!
Tänka tillbaks och minnas. Tiden snurrar så fort och dagarna bara går, att jag är jätteglad över att jag bloggar! Så att det går att gå tillbaks och titta.
Men, jag hittade en minivariant som jag svarar på idag.
Den riktiga summeringen blir inte förrän årets sista dag! :-)

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?Ja, jag gjorde en hel del som jag aldrig gjort förr. Helt nya situationer och uppdrag.

Genomdrev du någon stor förändring?  Japp, den nya uppfarten till huset är det som var mest nödvändigt och svårast att få till!


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?Det tror jag inte. Det föddes en del barn -13. Men i år kommer jag inte på någon...

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
 Inget speciellt. Många små datum, men inget "sånt".

Vilka länder besökte du?
 Spanien och Danmark. Rekordmånga för att vara mig! :-)

Bästa köpet?
Köket! Äntligen blev det av!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja flera saker! Både personliga men även för andra.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Ja, den där sjudundrande Lottovinsten! Eller triss. Det funkar det med! :-)

Vad önskar du att du gjort mer?Umgåtts med vänner!


Vad önskar du att du gjort mindre?
 Lagt tid på personer som inte gjort sig förtjänt av min tid.

Favoritprogram på TV?
Inget jag följt slaviskt.

Bästa boken du läste i år?
Den har jag inte läst än. Jag misstänker att det blir Kepler och den ska läsas typ i morgon! :-)

Största musikaliska upptäckten?       
Hmm..inget nytt direkt. 


Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Ett stort ISO projekt blev certifierat, vilket jag är oerhört stolt över.

Största framgång på det privata planet?  
Framgång, vet jag inte om jag kan kalla det. Men varje år som äktenskapet håller och barnen inte trasslar in sig i nåt, är en framgång.


Största misstaget?Att inte lyssna på min magkänsla. Den visade sig vara rätt.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Jag är alltid glad. ;-)

Vad spenderade du mest pengar på?
Legoland! Helvette vad dyrt! Roligt, men dyrt!

Något du önskade dig och fick?
Japp! :-)  En massa saker! Som en varm sommar, härliga möten och roliga jobb!

Något du önskade dig och inte fick.Tomma tvättkorgar!!


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hm. Mins inte så noga, men troligen åt jag tårta! :-)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jo det hade det. Men det är för rörigt att gå in på! ;-)

Vad fick dig att må bra? Familjen. Barnen. Härliga kollegor.


Vem saknade du?
 Jag saknade äldsta sonen massor i början av året, men han kom ju hem sen! :-)
Sen saknar jag ju alltid en del familjemedlemmar. Önskar att vi bodde närmre.


Mest stolt över?
Maken. Som rott iland helt galna projekt under hösten. Sonen, som vågade ändra riktning, när det inte kändes bra. Dottern som gått långt utanför sin komfort zon och gör något ingen tippat att hon skulle våga. :-)
Och mig själv! för att jag vågade! :-) Jag  vågade simma med de stora hajarna och det gick jäkligt bra!

Högsta önskan just nu?Att vissa saker som är på gång i början av året blir av. Det vore så skönt!
Två stora saker. Blir det av, då jäklar blir det åka av! :-)


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tror inte att jag kommer att göra så mycket annorlunda.
Kanske vara ännu modigare.
Njuta mer och glädjas mer.
Om möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar