Sidor

lördag 13 december 2014

Det närmar sig..

Det börjar jula till sig lite här och var.
Och vi väntar ju in en storm, tydligen. Med lite tur går den förbi. Men lite snö har vi fått i natt.
Solen sken i morse och man blir direkt piggare!
Sen kunde jag inte låta bli att stöna över det fruktansvärt skitiga fönster man ser på direkten! ;-)

Gårdagen började lite sisådär. Lilleman var uppe innan jag väckte honom, men Minime ville inte alls.
När vi väl kom oss iväg, läste jag snopet på dörren till Lillemans klass.
"vi har gått till högstadiet för att titta på lucia"...fem minuter innan vi kom!
Bra.
Det hade jag ju helt missat.
Vad fasen gör man då? Jo, jag tog med honom till minimes klass och meddelade att han inte hunnit gå med.
Jag menar, en 8åring kan väl sätta sig i biblioteket eller något.
Hade jag tänkt en vända till, så hade jag satt honom i bilen och skjutsat upp honom. Men, jag skulle på kundmöte och var lite lätt stressad.
Han berättade när jag hämtade att det inte var bara han som missat, utan även en tjej och en kille till ur klassen.
Killens mamma gjorde slag i saken och skjutsade upp alla tre! :-)
Jaja, man kan inte ha koll på allt.

Kundmötet gick jättebra. Lite mallig över att kunden haft ett smörgåsbord av personer att välja på och valde mig!
Vi hade riktigt roligt. Det är alltid kul att få sätta sig in i en organisation och dissekera ett kvalitetssystem som inte fungerar.
Det kommer att bli kul.

 Nåja, jag hann påbörja lite julklappsinslagning innan jag hämtade barnen. Det är inte helt lätt att få in det i schemat.
Det blir till att stå och slå in mitt i natten dagarna innan jul. :-)

 Jag lovade i ett svagt ögonblick på morgonen att vi skulle ta in granen på kvällen, om Minime bara pallrade sig upp ur sängen.
Det gick riktigt bra! Vi blev nästan inte oense alls! ;-)
Jag satt i alla lampor. I år har jag två olika ljusslingor, för jag tycker alltid att de traditionella ljusen blir så fjösigt.
Nu har jag även en med små, små ljus i.
Det tog sin lilla tid att pillra dit dem.
Sen började dekorationen.
Och där går ju åsikterna lite isär. Om hur bollarna ska hänga. Jag föredrar att de är jämt utspridda över hela granen. Och inte hänger 12 på EN gren. Liksom...;-)

 Men vi fick till det. Det är en ganska liten gran, men söt.

Jag är nöjd!
 Det känns juligt i huset. Utan större stress...

Nu ska bara julmaten inhandlas och julklappar slås in. Lugnare jul än någonsin tror jag.
Båda stora barnen kommer att jobba innan och efter jul, men är lediga på julafton vilket är najs.
Deras pappa har ny familj i år, så för första gången löste sig det också per automatik.
De firar med honom den 22:a för att han ska fira med nya släkten den 24:e
Toppen!
Vilket betyder att de kommer till mig redan kvällen innan julafton och vi kan ha lång och mysig frukost med julklappsöppning på julaftonsmorgon!
DET är det mysigaste med hela helgen.
Jag gör alltid skinka kvällen innan så att det doftar i hela huset! Och Janssonsfrestelse!
Som bara jag äter, men ändå!
Doften! *mmmmm*
Det är najs att börja kvällen så, men uppesittarprogram och lite sällskapsspel.
Bara njuta.
Sen blir det mer fart på julaftonskvällen, där vi blir rätt många till julmiddagen. Det är mysigt på ett annat sätt.
Det är en riktig najs känsla, att inte vara superstressad.

Varje år känns oktober till december som en uppförsbacke, som man bara ska knata sig uppför.
Sen återkommer ljuset och "livslusten" i januari! :-)
Men i år har det hänt så mycket sista delen av året, så det känns som att jag fått draghjälp.
Tänk att det bara är två veckor kvar på året! Ok, två och en halv...
Var tog 2014 vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar