Sidor

tisdag 11 november 2014

Tacksamhet.

Usch, nu är det mörkt!
Det är verkligen skumt varmt. I söndags när jag och Minime gick till bilen ifrån hennes gympa, så kändes och doftade det vår!
Precis sådär som det gör i slutet av april.
Och, skulle man ha sovit ett tag och vakna upp, så visste man faktiskt inte vilken årstid det var!
Det är ljuset som avslöjar att det inte är vår.

Häromdagen frågade stora dottern om vi inte kunde börja julpynta snart, men det är lite väl tidigt! ;-)
Men man blir verkligen sugen.
På lite mer lampor och "blingbling". Risk finns att vi blir utan ström igen. ;-)

Men jag väntar nog på att vårt kalasande ska ta slut, sen påbörja vi pyntet.
Det ska bli så skönt att köra kompiskalasen till helgen och sen är vi "fria" ;-) Och det är så skönt att ha båda barnkalasen på "lokal" och inte behöva förbereda här hemma och sen städa efteråt.
Jag orkar bara inte det..
Samtidigt som det är mysigt med alla kalas, nu när det ändå är mörkt och tråkigt, så är man lite lätt less, innan vi är klara. Varje år! :-)

Veckan snurrar på. Spännande. Det är liksom "vad kommer att hända idag?" varje morgon.
Och som det händer grejer.
Roliga grejer. Spännande grejer.
Jag får uppgifter som jag aldrig för gjort, men har en så cool chef, så det är liksom bara "pröva, hur fel kan det bli?" och så kör jag! :-)
Och bra blir det.
Så det är lite "åh, tänk att JAG har gjort det här?". Man växer som ogräs.
Och det gjorde inte ont, när jag visade ett underlag till en otroligt kompetent person, för att få lite feedback på innehållet, som personen inte visste vem som skrivit ihop.
Själva innehållet fick jag lite nya inspel på, upplägget och vad som borde vara med, sen säger personen "men man ser att den som skrivit det här kan skriva! Det är mycket bra svenska i en sån svår text"....
Då får jag bita mig i tungan för att inte le ifrån öra till öra. För det var jag som hade skrivit det, på uppdrag av en annan person.
Det finns orsaker till varför jag inte kunde berätta det just då. Ändamålen får helga medlen, lite grand.
Och det har jag ju varit med om förr.
Att folk har tagit kred för jobb jag har gjort. Men, ger det bara rätt resultat så gör det mig inget.
Men nu blev jag glad på riktigt.
För den här personen är en jag verkligen beundrar. Vilken erfarenhet! Och vilken kompetens!
Och knivskarp.
Det finns de som är rädda och inte riktig förstår sig på personen. Men jag njuter!
Och det kommer nya förfrågningar. "kan du tänka dig att?" Yes! Som jag kan! :-)
Ett drömuppdrag är på gång. Som inte alls var tänkt ifrån start. Eller, rättare sagt två!
Ett som jag liksom fick lite i förbifarten och jag sen gick in på mitt rum och gjorde "glädjedansen" över! :-)
Men, det är helt i linje med vad jag vill göra framöver.

Det är också intressant när man lär känna människor. Som alltid, vissa växer och vissa inte...
Ibland blir jag förvånad av lite olika orsaker. *hehe*
Men jösses vad jag lär mig!
Idag fick vi dock värsta skrattanfallet när jag fick lära mig lite busiga saker.
Och jag fick förhållningsorder. "Nej -det här får du inte berätta att du lärt dig av oss!" :-)
Alla har ju inte samma sjuka humor, så det är nog rätt.
Vissa saker förblir interna! ;-)

Men, summa summarum, vi kan stanna tiden sen stund nu. För, nu är livet najs!
Jag är så tacksam.
Och på grund av olika händelser senaste tiden, i min närhet, så är jag mer tacksam än någonsin över att vi är friska, att jag har kärlek i livet, barn, sammanhang och mening.
Det är det inte alla som har.
Och det finns de som kämpar med att behålla det man har.
Livet är både hårt och orättvist.
Det kan vara en oerhörd kamp.
Så, jag är fullt medveten om att jag ska vara tacksam över allt jag har, allt jag upplever och allt jag får vara med om.
Varje dag.
Livet är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar