Sidor

fredag 7 november 2014

När tiden stannar en stund..

Fredag.
Rumpan i soffan och fötterna på bordet.
Luften har gått ur.

Vissa dagar, kommer det som varit och är rubriker så nära.
Hjärtat stannar för en stund.
Sen andas man igen, för att det "bara" var nära. Så nära att man förstår att det handlat om sekunder. Ett andetag.
En förälders absolut värsta mardröm. Som ändå slutade bra, med tanke på omständigheterna.
Men också full tragik, hos andra föräldrar.
Totalt mörker.
Man blir förbannad! Så jävla onödigt!
Över liv som blir bortkastat.
Till när man vet att det ropats på hjälp, länge. Men man lyssnade lite för sent.
Att det ska behöva hända fruktansvärda händelser innan det blir skarpt läge.

Nåja.
Veckan har i övrigt varit bra. En massa intryck och input.
Vi fick tom lite snö!
Och inte mig emot! :-)
Jag tyckte att det var skitmysigt.
När jag kom in på jobbet, som en dränkt katt, pep alla om skitvädret. Jag viskade till kollegan A "jag gillar det" och han fnissade konspiratoriskt och svarade "jag med!" :-)
Vi är rätt lika...

Stora sonen hämtade barn just den dagen. Det är så mysigt, att han vill hämta dom helt självmant, på sin lediga dag!
Maken, som var lite hängig, fick ett inställt eftermiddagsmöte och åkte hem han också.
Och dottern, hade en inställd lektion och åkte hem.
Så, för första gången på evigheter så kom jag hem sist av alla! :-)
Det brukar alltid vara maken eller stora dottern.

Stora sonen och Minime var ute och gjorde vinterns första snögubbe!
En rätt fin och jätteblöt gubbe! :-)

 Men sen regnade det ju bort.
Lite synd. För mig kunde det gärna vara ett par minusgrader och några cm snö.
Direkt som snön dyker upp, kommer glöggsuget!
Idag smet jag in på systemet och köpte lite..
 Men, jag ångra att jag bara köpte starkvin.
Jag borde ha köpt "vanlig" också. Det är ju så gott!

Idag hade jag ett efterlängtat möte. Åh, som jag sett fram emot det.
Att överlämna en hel hög med papper. Och kontroll. Samtidigt som kontrollen kommer att öka!
Go figure! :-)
Men det var verkligen en stor sten som jag la i någon annans knä.

Kvällen gick åt till att försöka hitta golvet i huset.
Jädaras vad det gror ihop!
Men nu är alla sovrum städade och renbäddade. Och vardagsrummet går att vara i. Och -sitta i soffan!
Ibland blir det rena lekrummet.
Sen orkade jag inge mer.
Det får bli i morgon

Nu har jag tänt ljus, massor av ljus.

Och tänker på det h-vete som en annan mamma går igenom i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar