Sidor

söndag 30 november 2014

Första Advent, välkommen!

Vi fick inte solen här heller igår trots att jag hävdar att den alltid skiner här! :-)
Molnen låg som ett tätt lock hela dagen igår. Det kom tom lite hagel.
Vilket iofs var ganska mysigt!
 Nu tittar solen fram mellan lite molnkluttar och det är ganska kallt..

 Vi tog en promenad ner till havet igår. Det är så vackert, även när det är senhöst.
 Vattnet är så lugnande, jag skulle kunna sitta och lyssna på skvalpet hur länge som helst.
 Trots att det är grått och brunt så är det ganska vackert.
Med bara mobilkameran går det inte att fota de vackra färgerna..

Jag plockade bort det sista blommorna idag och grävde ner dom i mitt "det blir vad det blir" ställe.
Förhoppningen är att den delen av trädgården ska bli vildvuxen och blomma lite allt möjligt.
Jag har liksom bilden i huvudet! ;-)
Lite galet är det dock att gräva ner blommor sista dagarna i november!

Det lilla huset som haft blommor, fick nu i stället ljus.
Jag tror att jag ska göra en liten "by" i det huset nästa sommar...kanske...

Jag krattade lite och plockade bort pinnar. Dessa pinnar!
Otroligt att träden har några kvistar kvar!

Sen upptäckte maken en skum grej. Våra vinterdäck till gamla bilen är borta!
Kvar där de stått, ligger para kapslarna!
Däck på fälg. Borta.
Mycket märkligt! Mest att inget annat är borta. Bara däcken.
Men, är man två så rullar man ju dem till fots.
Minime cyklade till havet.. och hon blev otroligt lycklig häromdagen när hon fick ett rosa cykellås!
Klart att cykeln måste låsas fast! Trots att vi stod två meter ifrån! ;-)

 Hon har också fått en rosa täljkniv av maken. Det är en tradition i hans släkt att man får en kniv när man fyller 6år och nu har hon en egen.
Dock, fick hon förhållningsorder om att pappa måste vara med när den ska pröva.
Lyssnade hon?
Inte.
Hon prövade själv och skar sig ju.
Efter ett tag kom hon och bad om ett plåster. Men inte en tår! :-)
När maken frågade om hon gråtit sa hon "nej". Varför inte? "jag skämdes" :-)

Eftersom det blev några minusgrader var vi inte ute så länge.
I stället spelade vi lite spel.
 Det blir ju rätt fort mörkt här ute...
Rättare sagt becksvart.
Det blev rätt fint med ljus i huset!

 Det är så mysigt.
 Jag hittade en tomte i en garderob som fick komma fram idag. Mer pynt än så blir det inte här ute.
Hemma ligger pyntet i en trasslig hög just nu, efter att Minime hittade kartongerna!
Men, det blir nog ordning på det med.
Just nu står pyntet lite still, pga att vi inte hade godis till Pepparkakshusen! :-)

Det har varit så skönt att ladda batterier här ute. Veckan som kommer bli lite hysterisk, men rolig!
Sen hinner vi nog  inte ut förrän efter jul nästa gång.
Men, idag är det förta Advent!
Det känns verkligen som att det drar igång nu - och om fyra veckor lär jag däcka i soffan här igen! ;-)
Välkommen December!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar