Sidor

söndag 23 november 2014

Där gick starten!

Idag trodde vi inte våra ögon, när vi vaknade.
Solen kikade fram bakom molnen.
Solen! Den vi inte sett sen oktober...
Fantastiskt!
Minime, som gick på kalas, kunde inviga sin Elsaklänning. Och med Elsafläta.
 Klänningen är så tjusig! Med "cape" och allt.
 Dock är den lite sticksig..så man måste ha något under.
När jag lämnat henne på kalaset och gick hem, var jag bara tvungen att fota den igen. Solen!
 Jag är så svältfödd! Minsta solglimt måste dokumenteras! ;-)

 Och, idag drog det igång!
Julpyntandet!
Jag grävde fram alla jullådor för att kika lite vad som behöver uppdateras.
Det jag konstaterar är att någon utebelysning behöver vi inte köpa på länge! Nu när vi tömt och rensat så hittar jag små uteslingor lite här och där.
Jag hittade adventsljusstaken och den ville Minime direkt fixa.
Så, nu står den och väntar få första advent.

 Det lär bli lite pynt här och lite pynt där under närmsta veckorna...
 Här ska det byggas en by...
Vi gör ingen julkrubba, utan jag har en annan liten by som jag alltid ställer upp.
Det brukar vara ljus i husen, men den slingan har gått sönder.
Så nu blir det lite annat. Gott och blandat.
Det kommer att bli fint!
Så, starten har gått! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar