Sidor

tisdag 21 oktober 2014

Vissa saker ska man ha personal till.

Gäsp.
Det är mörkt. Det är blött. och det är mörkt.
Sa jag att det är mörkt?
Idag var det tom lite extra mörkt, när gatlyktorna av någon anledning slocknat. Och så regn på det.
Men märkligt varmt.
Jag hade "sommarskor" idag!
Förmiddagen spenderades på en gymnasieskola. Kul!
Helt nytt för mig, ja inte skolan, men sammanhanget. Men, i vanlig ordning så kände jag nästan alla föredragshållare.
En fick jag fundera över en stund. Vi kände igen varandra båda, men kom inte på varifrån.
Men efter en stund så kom han ångande. Då hade han kommit på var och när! :-)
Det var rätt bra föredrag.
Vissa mer bekväma än andra.
Under pausen fick vi till ett litet internt möte, där vi kom på en massa idéer för framtiden.

Nu ska jag gräva statistik... inte helt lätt. Men det ska gå.
Problemet är att jag ännu inte fått någon dator. Med litet tur är den på plats nästa vecka.

I morgon blir det företagsdag. Listan är lång. Och jag är så trött på papper! Bosklutspapper.
Även om man inte gör det bokstavliga jobbet, så är det sjuka mängder papper som ska harvas igenom och skickas hit och dit.
Det underlättas inte att det är flera bolag.
Just idag, svor jag långa haranger och skällde lite på maken. Varför? För att han var där! ;-)
Det är inte vettigt att ha mer än en verksamhet.
Jag är också trött på bankpapper. Jag kommer inte att byta bank på 15 år framöver!
Löjligt vilka mängder papper och vilka mängder åtgärder som behöver göras.
Bläh!
Man ska ha personal till sånt! ;-)

Det är skönt med en kontorsdag i morgon, som jag hoppas att jag får. Risken finns att jag måste rycka ut lite halvakut. Jag hoppas slippa.
Av många skäl..
Torsdagen blir smått hysterisk, så jag hoppas få fixa allt jag behöver i morgon, för att ha lugnt sinne på torsdag.

Mycket roliga saker framöver. För ett par år sedan hade jag inte kunnat sova innan liknande event, men nu är det liksom vardagsmat.
Och det är lite skönt, när andra är helt förstörda av nervositet och inte riktigt vet hur dom ska ta sig igenom det hela. Och jag är helt lugn.
NU märker jag hur otroligt mycket vi varit med om senaste åren. Hur otroligt mycket utveckling jag gjort och hur jag har utmanat mig långt utanför min komfortzon senaste året.

Rörigt är en underdrift.
Men nu unnar jag mig att njuta. Stanna upp och verkligen njuta. Och ha roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar