Sidor

tisdag 7 oktober 2014

Nyckeln, till framtiden...


Mjaha.
Jag hade helt klart inbillat mig att vabbdagarna var förbi när dagistiden var slut.
Men icke.
Nu kroknade Minime, igen. Lite febrig. Lite ont i magen.
Hon somnade jättetidigt och jag hoppas att hon sover bort det. Hon fick ett glas bra magbakterier innan hon somnade.
Det brukar göra susen.
Tur att det är den här veckan i alla fall. Nästa vecka kan jag bara inte vabba. Det går inte.
Och som jag är har jag redan planerat in vem som ska göra det OM det blir något långvarigt.
Och hoppas att JAG håller mig på benen.

I morgon har maken och jag ett tidigt möte. Som vi måste vara på båda. Så, storebror får vabba.
Sen måste jag ändå vara hemma resten av dagen.
Vi får (nåja.."får" är fel ord) nytt larm installerat. Ska bli spännande att få ett som är smidigare att administrera.
Jag åkte och fixade ett par nya nycklar idag. Väktarna som hör till larmet behöver en  och vi har saknat en extranyckel sen vi flyttade in.
Och jag passade ju på att pimpa en lite och bytte ut min gamla! :-)
Stora sonen fick en med Djurgården på.
Kul med olika märkningar på nycklar! Mycket lättare att hålla koll på vems nycklar man har..


Dagens "jobbiga" möte gick väldigt bra. Över förväntan.
Den som "ringt in" mig var helt på det klara med vad som behöver göras. Sen behövdes en budbärare "bara" .
Dvs jag! :-)
Och vi fick fram det vi behövde får fram. Och faktiskt komma med lite tips och idéer på vad som behöver göras framöver.
Och en person fick en hel del att fundera på.
Det fina var att personen själv kom fram till vad problemet var när vi pratat en stund. Och då blir allt så mycket lättare.
Det var en bra känsla när jag lämnade. Det blir nog bra, men det tar tid att landa i sin egen insikt.
Men, förändring måste komma inifrån. Annars går det aldrig. Inte i längden.

Sen hade jag första samtalet med den andra jobbiga caset. Det är väl halvlöst. Den del där den som har stenkoll kan göra det den ska.
Resten lär ta tid.
Men, det är skönt att jag bestämt mig för hur resten ska hanteras. Eller inte. OM inte annat funkar.

På fredag ska jag så ha sista mötet inför det projekt jag kliver på, för tre månader framöver.
Yey.
Det ska bli så galet kul! Jag kommer att få pröjs för något jag nästan skulle kunna göra gratis! Nästan.! ;-)
Galet, med tanke på hur mycket jag hittills jobbat gratis, utan att egentligen fått ett skit tillbaks.
Nu ska jag lära mig så mycket jag hinner.
Uträtta så mycket jag hinner.
Och lämna så stort avtryck jag bara kan. :-)

Det går inte att förklara. Än. Vad det betyder. Och hur det gör att jag kommer närmare mitt mål.
Det jag jobbat fram under sommaren.
På grund av beslut jag har tagit.

Men målet är solklart. Och delmålen. Nu blir det att kavla upp ärmarna och köra.
Sen när jag uppnått målet, då ska jag ägna mig åt det som jag är otroligt bra på. Jag misstänker att jag får den chansen redan under projektet, men det är inte upp till mig...

Men det kommer att bli den roligaste hösten i mannaminne! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar