Sidor

fredag 17 oktober 2014

En era är slut.

Det blev fredag. Vilken vecka!
Och vilken dag! :-)

Maken vann, som fick åka lite ambulans idag... Dock inte själv utan som sällskap till en anhörig.
Det gick bra, men det blev lite puls där ett tag.
Jag stod mitt uppe i en grej när telefonen surrade till. Och jag får "aviseringar" på skärmen på min telefon när den har låst skärm och jag får sms och hann bara se "ambulans" och sen första bokstäverna i ett namn och trodde att det gällde ett av barnen...
Men när jag trasslat fram meddelandet sjönk pulsen, för det visade sig gälla en vuxen och inget livshotande.
Om än ont som fan.

Nåja..
Det har varit en intressant vecka på så många sätt. Tyvärr kan jag inte skriva om det. ;-)
Kan inte. Får inte och vill inte!
Då blir det inte så mycket kvar att skriva om! ;-)
Men jag lär mig massor.
Och fått träffa så mycket intressanta människor!
Sen är det lite skillnad när man byter "värld". Vilken sorts information man plötsligt får.
Att kunna studera, lite på avstånd hur saker hänger ihop.
Och hur relationer fungerar. Eller inte.

Men idag var det lite speciellt.
Vi var uppe med tuppen, maken lämnade barn på fritids så snart dom öppnat och sen sågs vi igen på ett frukostmöte.
Där vi som sagt var med båda, men ingen av oss representerade vårt eget företag! :-)
Det var liksom lite nytt.
Han representerade den kund han är långtidsinhyrd hos och jag min nya arbetsgivare.
Lite märkligt känsla, men jättetrevligt evenemang.

Efter det evenemanget åkte jag till vårt gamla kontor och samlade med mig det allra sista sakerna.
Lite konstig känsla.
Jag har ju åkt dit ett par gånger i månaden för att fakturera och lämna bokföringen.
Men nu blir det inget mer.
Bokstavligen datorn under armen och nu börjar en ny era.

Lite andra ärenden blev det innan jag betad av mail och lite annat.
Jag köpte mig en stor bukett rosor när jag gick förbi sådana.
Det kändes som en dag när jag kunde unna mig det! :-)

 Jag kände att det var dags att ta helg ganska tidigt.
Klar blir man liksom inte, men jag kände att vissa saker får ligga till sig lite. Min tankeverksamhet var slut! ;-)
Det var lite grått och blött och faktiskt lite kallt är jag gick för att hämta barn..
Men dom var ute och åkte linbana och hade så otroligt roligt, så jag stod kvar en stund och lät dem åka.
Jag passade på att filma dem lite också.
 Dom har en otroligt härlig pedagog som gav dom lite extra fart och busade med dem
Vi har sån tur med skolan.
Jag inte varit med om en skola med så bra personal förut. Och föräldrar!
Jag har ändå varit med ett tag..
Alla pedagoger är trevliga, tydliga och liksom....trygga. Och föräldraföreningen vi har nu är suverän!
Vi har jätteskoj när vi har våra möten och alla är på banan.
Inga hysteriska föräldrar och inga "skitnödiga". Det gör att vi får mycket mer uträttat.
Det känns bra.

När vi sen traskade hem kändes det verkligen som fredag.
Man vill gå hem och helst krypa ner under en filt och äta godis! ;-)

Men det gick ju inte. Middagen skulle ju fixas.
Men det blev tofflor och mjukisbrallor! :-)
Hemlagad pizza. Tända ljus. Godisskål till baren. (ja, för JAG äter ju inte godis...*mår illa*)

Det blir inte landet i helgen. Tyvärr.
Jag längtar alltid lite grand dit...
Men den här helgen tänkte vi vara lite sociala.
Barnen har missat gympan två söndagar på raken, så nu måste dom få gå.
Lilleman ska på kalas och lite sånt.

Tvättstugan svämmar över av för en gångs skull ren tvätt, som ska tas omhand.
Ett par sovrum som behöver få nya lakan och städas av lite..

Lite ditten och datten liksom.
Men, just nu är livet liksom.... Toppen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar