Sidor

söndag 12 oktober 2014

Blött och smutsigt, men dock ett paradis! :-)

Så landade vi åter i paradiset i fredags.
I ett ganska blött och smutsigt paradis! ;-)
Jag, stora sonen och de två små kom ut redan vid 16. Skönt att hinna ut medans det var ljust.
Till vår överraskning var grannarna redan här och de hade eldat hela dagen.
Så vår gigantiska brasa, som jag planerat att elda under lördagen, var nästan helt utbrunnen!
Inte alls dumt!
Vi passade på att lägga på lite grejer vi planerat att elda och lite mer ris som vi hade på ett annat ställe.
Maken och stora dottern kom ut efter att det mörknat.
Det var varmt och kom en regnskur framåt senkvällen, men vi stod ute vid brasa ganska långt in på kvällen.
Att sitta och titta på elden, ta en kall öl och bara vara.
Så otroligt mysigt!
Men, det är ju otroligt mörkt.
Det syntes inne när vi vaknade på lördag morgon!
Man ser ju inget när man klampar runt i mörkret, men vi hade rätt mycket "gegga" på köksgolvet och på altanen!
Bara att hiva ut mattor och låta dem torka i solen.
Vi drack också lite champagne där i mörkret...

 ..för att fira det här..:-)

För första gången sedan 2006 har jag skrivit på ett anställningsavtal.
Och första gången sedan 1989 som jag ska jobba på en offentlig förvaltning! :-)
Och det ska bli så roligt!
Det har varit flera månader av möten, funderande och väntande. Men nu kör vi! :-)

Det är på den förvaltning som intresserar mig mest och jag kommer att få lära mig massor.
Det är inte heltid och just nu under en begränsad tid, men det passar alldeles utmärkt eftersom jag fortfarande även kör mitt egna företag. Nu hinner jag göra båda.
Att kliva på något på heltid nu, hade inte riktigt fungerat. Jag kan inte bara överge de kunder jag har.
Den erfarenheten jag får nu, är bara positivt för mitt företagande.

Det ska bli otroligt roligt med omväxling, nya erfarenheter och inte minst -kollegor!
Jag ser till och med fram emot att få en chef! ;-)

Även lördagen gick i eldens tecken. Då skulle områdets brasor eldas.
Det har legat en grå dimma över området hela dagen! ;-)
Men det är mysigt att höra eldens sprakande, prat och skratt och allmänt liv och rörelse.

 Lagom till lunch serverades det korv och öl nere vid bryggorna..

Det är sällan man träffar alla som bor i området samtidigt. Det blir mest de som bor runt om oss, men området är ganska stort. Så de som bor längst bort, träffar vi ju aldrig.

Nu var det även en extra stämma så i stort sett alla var närvarande.


Det var ljuvligt varmt och helt vindstilla.
Att sitta på bryggan och äta korv när solen steker är helt galet najs!

Tyvärr så tyckte getingarna det också! Jag har aldrig varit med om att man haft problem med getingar i oktober!
Men det blev en massa viftande och efter ett tag gav jag och barnen upp och gick hem.

 Jag fortsatte med lite krattande hemma, men gav till slut upp för suget att läsa min bok! :-)
Det gjorde inte ont att sitta på trappan med ett glas vin.
Alkoholfritt!
Det är min nya "last". För att det är gott och känns nyttigare.
Jag och stora sonen satt ute i solen ganska länge och flyttade oss vartefter att solen försvann bakom olika träd.

 När jag satt där, kom plötsligt en fjäril och satte sig på en gammal burk. Det har jag heller inte sett förut, vad jag vet.
Men, det är varmt!
Resten av kvällen blev soffläge och bok.
Jäklar vad bra han är Fredrik Backman! Att kunna skriva böcker som är jätteroliga, men samtidigt har ett djup och en ganska tragisk röd tråd är inte lätt.

Idag blir det städning av hus, innan vi packar ihop oss och åker hem.
Det har varit en jätteskön helg.
Idag är det grått och lite småregnigt, så det är inte lika jobbigt att åka härifrån som det kan vara om det är strålande sol.
Ny vecka, nya äventyr väntar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar