Sidor

söndag 14 september 2014

Valsöndag

Idag ÄR det söndag.
Och inte vilken söndag som helst. Valsöndag.
Personligen tycker jag att det surrat mycket mer runt valet nu än det gjorde för fyra åra sedan. Det känns som att fler har röstat.
Jag hoppas det.
Tyvärr, verkar det ju som att SD har ökat, men det var inte oväntat.
Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om bara det, men i kväll orkar jag inte. Det kanske kommer...

JAG är nöjd med att det blir en förändring i regeringen även om det är tragiskt att rasismen får så stort inflytande.
Jag hoppas på en hel del förändringar framöver.
På många fronter.

Nåja, vi hade premiär för gympan för barnen idag.
Det blev lite stökigt. När vi kom till skolan där gympan var, hade vi svårt att hitta till rätt ställe.
Ingen som helst info.
Så vi fick irra runt en stund. Vi kom precis när Minimes skulle börja.
Det var barn inne i salen och en del föräldrar. Men ingen info där heller.
Jag hade räknat med någon form av informationslappar eller så.

Jag fick helt enkelt knata fram till en av de som höll i gympan och fråga om vi var på rätt ställe och om Minime skulle vara med i den grupp som nu satt i ringen.
Ja, jag var på rätt ställe, men den grupp som satt skulle snart avsluta sina 45 minuter.
När vi satte oss, träffade jag på en klassmamma.
De hade också irrat omkring och inte hittat dit förrän dom träffade på en liten kille som var på skolgården och lekte.
SÅÅ dåligt!
Så jag ska författa ett litet mail till de som är ansvariga för det hela.

Efter gympan åkte vi till farmor på middag.
Hon hade varit och delat ut valsedlar och lite sånt. Vi käkade och barnen busade.
När vi åkte hem vid 20, gick vi utan jackor och i shorts. I september!
Det är helt galet och underbart samtidigt.

Helgen har varit bra och lite...tja...spännande.
Jag har sänt iväg lite viktiga mail och fått ett riktigt roligt besked. :-)

Nu kan man inte säga annat än att veckan som kommer blir riktigt spännande. Ja, veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar