Sidor

onsdag 24 september 2014

Jag var inte beredd...

När jag lämnade barnen i morse, stod två pappor i hallen och pratade. Jag kunde inte låta bli att skratta, för dom satte huvudet på spiken..
"Jag var inte beredd på det här! Jag har inte fixat vantar och mössor! Vad ÄR det här??"
:-)
Och lite så känner vi nog lite till mans. Det var ju så varmt, så länge. Och plötsligt så fryser man!
Jag höll på att frysa ihjäl igår!
Drog bara på mig kavaj när jag åkte till stan på möte. Och jädrars vad jag frös innan jag var hemma igen.
Hm. Bara att gräva fram en varmare jacka.
Igår regnade det kallt som attan en vända. Idag blåste det bara kallt.
Jag hade ett möte på andra sidan stan och hade planerat att ta tåget. Men, när det började regna strax innan jag skulle åka, så tog jag bilen ändå.
Och nu är trafiken helt galen igen. Så otroligt långa köer.
Dagens köande gjorde iofs att jag kunde ta ett beslut lättare! ;-)
Ibland kan det vara nog så nödvändigt att veta vad man INTE vill... Synd bara att det helt och fullt beror på just trafiken.

Många beslut ska tas.
Många mail ska skickas. Jag börjar bli van nu att blunda och trycka på sänd... ;-)
Och det som slagit mig är att det är sååå många som sitter och jobbar sent på kvällarna!
Av en slump har det blivit så att jag dragit iväg mail vid 22 tiden, för att det är då jag liksom hunnit knåpa ihop det eller för att jag glömde det tidigare på dagen.
Och, jag har tänkt att då har mottagaren det i sin inkorg morgonen efter att svara på.
Men nejdå. En halvtimme senare dimper det ner ett svar!
Inte klokt egentligen.
Jag drog ett mail även i kväll och det känns sunt att jag ännu inte fått svar. Vissa människor går tydligen hem och inte jobbar hemma! ;-)

Jag var också tvungen att göra någon besviken idag. Jag har dröjt med ett svar, för att jag själv väntar på svar.
Idag fick jag påtryckning och var tvungen att tacka nej.
För att jag just nu inte vet, men också för att jag inte riktigt vill.
Och jag vet att personen blev jättebesviken. Men - den personen skulle ha kunnat göra annorlunda.
"sitta still i båten" betyder inte att man inte ska ro...;-)

Nåja, det ordnar upp sig.
Det är så otroligt mycket som avslutas nu, stängs, återkopplas. Jag blir så trött i mössan.
Men det är skönt.
Snart är det ett vitt papper kvar, som jag kan måla på! ;-)

Jag vet. Helt obegripligt. Men jag kan inte säga vad jag pysslar med. Än.
Men jag hoppas snart kunna.
Vissa dagar är "orka" och vissa dagar är "jamenukörjag" ...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar