Sidor

onsdag 13 augusti 2014

Vem äger råttan?

Ah, så skönt det var att lägga sig igår och bara ha ont på ett enda ställe i bäckenet!
Man är ju knäpp som inte sköter om sig bättre.
Sovit bra har jag och det blir lättare och lättare att gå upp på morgnarna.
(Nu kan jag även vända mig på sida och sätta fötterna i golvet...jag behöver inte "halka" ur sängen! ;-))
Lilleman frågade dock igår vad vitsen var med att väcka dem när det inte är skola! ;-)
Men han behöver verkligen öva på att gå upp och äta frukost.
Han har fått väldiga sockerdippar ett par dagar efter varandra, så han behöver in i matrutiner igen.
(Ja, det behöver vi hela högen! )

Igår kväll kunde jag inte låta bli att fylla på ljus överallt och tom tända en liten skål.
Märkligt hur det suger i en att tända ljus så snart man är inne vid hösten. Trots att det ju är sommarvarmt fortfarande...
Jag hittade mina flytljushållare! Inte dumt att rensa skåp..

Vi har ju köpt lite nytt porslin till köket och maken har hittat tallrikar på Cervera han vill ha.
Jag tyckte dock att dom var liiiite väl dyra.
Men, när jag plockade i ett annat skåp idag hittade jag ett presentkort!
Som var 8 år gammalt! Wow...Tur att det är 10 år på korten!
Så nu ska vi ta en sväng och unna oss nåt fint till nya köket..
Idag fick jag så äntligen de nya mattorna!
Jag tycker att det blev fint med färg i det annars så vita köket.
Det är inte helt lätt att hitta långa mattor utan att specialbeställa, men de här blev bra.

Det jag också hittade när jag nu äntligen kunde ta fram alla mina köksmaskiner var köksmixern.
Så, idag blev lunchen smothie på naturellyoghurt, björnbär och smultron.

Mums!
Jag har sytt gardiner och letat fram stänger, men hittade bara två "hållare". Hur frustrerande är inte det?
Hm...vete sjutton om man kan köpa bara dem utan att köpa stänger? Det har jag nämligen massor av...
När jag satt vid köksbordet och pysslade med gardinerna, hade jag altandörren öppen och plötsligt kommer den råtta jag såg igår och var på väg att smita in!
Va fasen!
Jag reagerade instinktivt och stampade i golvet och då vände den och smet ut.
Grannen vägg i vägg stod och grillade sin lunch och var snabb som attan att stänga dörren när jag berättade att en råtta smet in under hans altan! :-)
Efter en stund kom två kompisar över. Mitt i att vi sitter och fikar utbrister L "nämen titta! där är den!"
Då kikade den in mellan plankorna på staketet och plötsligt stod den på vår trappa igen och kikade in!
Hm...Jag börjar misstänka att det är en tamråtta som smitit eller blivit utslängd.
En kompis som haft råttor, menar att en vild råtta aldrig skulle visa sig där det är så mycket "liv".
(grannens barn med kompisar studsade studsmatta strax innan och mina barn sprang ut och in..)
Dock skulle en tam leta sig till ett socialt sammanhang.
Om den dyker upp igen får jag väl fånga in den och se om det är någons...?
Jag menar, vad gör man?
JAG vill inte ha en råtta, tack så mycket.
En katt däremot! ;-)

I kväll kom jag äntligen igång med  yogan igen. Jag körde standardprogrammet och sen ett par övningar till som är för just höftböjaren.
Aj. Som fan.
Så, nu är jag igång! :-) Min målbild nu är att kunna dra på mig skorna och ta en lång och snabb PW så att svetten rinner.
Utan att ha ont i ryggen eller knät!
Då är jag nöjd.
Jag behöver inte springa. Och jag behöver inte kunna gymma som jag har kunnat.
De skivstångsövningar jag gilla, kommer mitt knä troligen aldrig att palla...sååå...

Jag har loggat mat nu i tre dagar och det går jättebra! Inget är förbjudet, allt loggas och mycket vatten intas.
Jag har legat på runt 1200 kalorier och är mätt. Jag "får" äta 2000, så jag är nöjd.
Äter jag bara en riktigt stadig frukost, som är minst 1/3 av dagens intag, så kan jag äta en lätt lunch och sen en stadig middag igen.
Så med lite tur går kostymen på när det är dags att börja jobba! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar