Sidor

söndag 17 augusti 2014

Ugglor på längden och på tvären...

Så blev det söndag.
Sista dagen på den otroligt långa sommaren. Det får jag ju erkänna.
Den har varit lång. Och jag har varit ledig galet länge. Hela sommaren! :-)
( Sommaren är ju inte slut än, men det kommer att kännas som att hösten kommer nu. )
Så det är mer än dags att börja jobba och få lite skolrutiner nu igen.
Barnen behöver rutiner.

Vi började dagen som vi slutade den igår. Med att åka med grovsopor.
Nu är garaget ganska tomt! ;-)
(allt är relativt..)
Vi lämnade den lånade bilen, hämtade vår och åkte hem för att hämta de två minsta barnen.
Sen blev det lite roadtrip.
Vi hade en lång lista på saker som behövde fixa, på 58 olika stället. Typ.
Det var galet mycket folk ute idag.
Alla ska ha nya skor, ryggor och pennor till sina barn, antar jag. ;-)
Så det tog sin lilla tid.
Vi fick tag på det vi skulle ha, inklusive dammsugarpåsar. Tänk att det alltid är ett bekymmer.
Största bekymret är att jag aldrig mins exakt vilka påsar det är jag ska ha!
Jag pep in på Chilli för att köpa en matta.
Dessa söta glas sprang jag på.

 Och den här "kannan". Jag bara älskar dem! Jag älskar ju kannor överlag.
Om man då kombinerar färgen rosa, med kanna, med skål blir det ju oemotståndligt.


 Mattan hittade jag med. Den sista i butiken!
Den passade perfekt! (till glasen om inte annat! ;-) )

 Så, nu är köket klart! :-)
Det firade vi med att ha söndagsmiddag för hela familjen.
Så najs!
Det värmer ett mors hjärta att höra alla fyra barn sitta och spela tv-spel och skratta hjärtligt.
Trots att det skiljer så mycket i ålder.
Och att jag kan införa den sk söndagsmiddagen! ;-)

Jag har packat Minimes lilla ryggsäck som ska med i morgon, med extra kläder till hennes låda och hylla.
Det uppmärksammade mig på att det är dags att köpa nya stövlar till båda barnen.
Att kunna lämna en omgång stövlar och galonisar i skolan är ett måste.
Så dåligt minne har jag! ;-)
Nu är hon klar för skolstarten.
Lite bekymrad är hon över att hon inte får ha med sig någon snutte.
Det behöver hon när hon ska vila!
Vi förklarade att det blir inget vilande på 6-års! Hon har inte vilat på dagis heller på typ två år.
Men det spelade ingen roll! ;-)
Det kanske är tur att vi i morgon bara är där i tre timmar, om hon råkar bli trött! ;-)

Det blir minst lika spännande för mor, att se vilka de andra föräldrarna är! ;-)
Nu börjar racet att få de små änglarna i säng. DET kommer inte att bli lätt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar