Sidor

söndag 10 augusti 2014

Uggla och kottar..

Idag vaknade jag ovanligt tidigt. "jobb tidigt" nästan. Stora dottern fick en fotboll skjuten mitt i knoppen igår eftermiddag, så hon var lite snurrig och mörbultad när hon kom hem.
Jag antog att det inte var hjärnskakning, för hon mådde inte illa och hade inte särskilt ont i huvudet. Men, jag ställde klockan för att titta till henne mitt i natten. Vilket var onödigt. För jag vaknade nästan en timme innan av att regnet bokstavligen öste ner.
Så, jag tassade iväg för att stänga flera fönster och passade på att peta på dottern samtidigt.
Hon vaknade direkt jag smekte henne över kinden, så jag kröp i säng igen utan att ställa klockan på någon ny "kolltid".
Men, mitt undermedvetna jobbade nog ändå, för när jag tittat till henne på morgonen, gått ner och tagit en kopp kaffe, undrade jag varför morgon tv inte var i gång.
Det berodde helt enkelt på att klockan inte ens var 8!
Äsch. Men, jag gillar ju morgnar..
Att ta det där första kaffet och öppna dörren så att det blir lite kallt om fötterna...mumma!

Jag hade planerat att ha huset helt klart idag.
Men detta eviga plock tar längre tid än man tror. Plus att vi kände att vi behövde lite paus idag.
Mellanbarnen behövde skor, maken behövde jobbskjortor och Minime skulle hämtas.
Jag lyckades få till det så att vi kunde gå in på min favoritbutik samtidigt. (Nåja, Chilli är nog min favorit...) In&Finn.
Det är en underbar butik med en massa fint.
Jag hittade en fin dörrstopp!
När det är varmt, måste vi öppna takfönstret i badrummet och vår balkongdörr, för att inte förgås.
Men, då står vår sovrumsdörr och slår av vinden hela tiden.
Hittills har vi har ställt en brandsläckare (man tar det som står närmast! ;-)) i vägen hela..
Men, nu blev det en dörrstopp!
 Jag köpte lite nya skålar och frukostskålar...
 Barnen fick nya muggar. Söta, även om jag inte riktigt förstår locket....

Vi köpte också lite nya tallrikar och glas.
Och en skitcool förvaring för "kickifestis"...;-)
När vi hämtade Minime, slogs jag av hur otroligt mycket äpplen svärmor hade på ett av sina träd.
Jag plockade med mig en halv Ica kasse hem!
Nu ska det bli äppelpaj! Och kanske tom äppelmos!

Väl hemma igen packade jag upp kontoret. Och det är helt fantastiskt när skåpen svalde alla pärmar och papper!
Det enda som syns nu är datorerna. Najs!
Jag kan tom ställa undan min jobbväska!
Sen försvann dagen till ett evigt plockande. Nu har jag en låda med "smått och gott" som ska hitta en plats! ;-)
Skumt att man alltid har en låda med gott och blandat.
Nåja, kottarna jag plockade och målade förra veckan fick sin nya plats i köket. Jag tyckte att det blev riktigt fint.
 När jag ställt fram lyktan och två nya ljus tyckte Minime att vi skulle tända dem. Men det kändes alldeles för mycket höst! ;-)
Jag har beställt nya mattor och en gardin ifrån Jotex. Så, snart slutar det även eka! ;-)

Nu är väckarklockan ställd på väckning av maken i morgon och så drar lite vardag igång.
Det märks att aktiviteten på gatan ökat markant idag. Fler barn är på plats.
Och på Fejjan märks det att många börjar jobb i morgon.
Det är så skönt att skolas in lite lätt och inte behöva rycka plåstret.
Jag ska börja veckan med att ringa naprapaten. Dags att bli lite bruten på mitten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar