Sidor

fredag 22 augusti 2014

Tillbaks i vardagen

Fördelen med att vara tillbaks i vardagsrutinerna är att fredagarna är lite speciella.
Det liksom känns redan när man kliver upp.

Nu är barnen inne i morgonrutinerna också och i morse behövde jag inte tjata om frukosten.
Det går bättre för Minime att äta innan skolan än jag trott.
Hon växer! :-)
Och som hon trivs i skolan! Mycket nytt och många nya kompisar. Fler tjejer i samma ålder.
Flera starka tjejer, har jag noterat.
Kan bli intressant! ;-)
När vi började hade hon sin favoritfröken Å. Men, igår när jag hämtade och vi kom gående efter att ha hämtat Lilleman, släppte hon mig och sprang fram till en annan fröken på skolgården och tog hennes hand.
Sen ville hon gå med henne till deras sida av gården.
Då blir man varm i hjärtat!
Och fröken tittade på mig och säger "Men ååååhhhh" ;-)
Så, nu har fröken fått en "tjej". För sådan är hon, Minime. De som hon gillar och tar till sig, släpper hon inte.
Och de hon inte gillar, dissar hon med heeela handen.
Lite lik sin mor där! ;-) Men, jag har lärt mig med åren och finslipat det lite! ;-)

När vi plockade ihop hennes grejer kom en morfar för att hämta en klasskompis. Sen, när vi går hem, visar det sig att den tjejen bor nästan grannar med oss.
Så hon stannar utanför bilen och ropar "Men hej! bor du HÄR???" :-)
Fantastiskt kul!
De bor inte i vårt område, men om man smiter på vår baksida, behöver dom inte ens ut på vägen!
I morse träffade vi både tjejen och mamman och hon var lika förvånad hon, för då kände vi igen varandra. Vi gick på öppna förskolan ihop när tjejerna var små.

Lilleman, som nu minsann är tvåa, han är som en liten tonåring mellan varven. ;-) Precis som det ska vara.

Jag har fortsatt att städa garderober. Två Ica kassar med kläder rensades bort från Minime och tre stycken ifrån Lilleman.
Hoppla.
I helgen ska min egen garderob städas. Jag behöver inget nytt (eller, det behöver man väl jämt?? ;-) )men den är allmänt rörig.
Det blev liksom höst över en natt, så det är dags att ta bort sommarkläder.
Men det är rätt skönt det med...
Även om det faktiskt var så pass varmt idag så att vi körde nercabbat ifrån dagens kundmöte.
Det gäller att suga ur det sista, liksom...

Och nu är jag inne i jobbet också. Det känns som att huvudet inte varit påskruvat förrän senaste dagarna.
Men efter att ha läst in mig på allt som las för dokumentation innan semestern, återkopplat till min största kund och gjort omstart på ett projekt hos en annan kund, så är jag på banan igen.
Och nu längtar jag till de utbildningar jag ska gå snart.
Det kommer att bli så kul och nyttigt!
Jag får inte nog av vidareutbildning!
Och lite annat skoj är på gång under hösten. Det blir en fin sådan om allt går som det ska! :-)

NU tar vi helg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar