Sidor

söndag 31 augusti 2014

Skavsår och hosta.

I morse var vi hurtiga igen, trots lite träningsvärk, och tog oss ut för att pröva de nya skorna.
Jag sa till barnvakten att vi skulle ta den korta rundan, men när vi väl var ute och halvvägs tyckte maken att vi kunde ta den långa igen.
Kanske inte helt smart. Med tanke på att vi båda hade nya skor!
Jag har skavsår nu.
Men, i övrigt var skorna toppen! Lätta och satt som en smäck. Men jag hade fel strumpor..:-(
Nu har vi lovat varandra att gå ut och pw:a varje helgmorgon.
Jag ska försöka få till träning på kvällarna med, vilket faktiskt går. Tid finns.
Det handlar endast om prioriteringar.
Men att kunna gå ute, i friska luften är liksom något annat.

Efter lunch åkte jag med Minime på kalas till ett större lekland, där vi inte varit förut.
Det fick bra betyg.
Nu var det inte speciellt mycket folk, men stora ytor att springa på så även om det skulle vara fullt, hade nog inte volymen varit speciellt hög.
Nu är det också kul att se alla barn när de är lite äldre. Hela gänget av makens kompisar fick barn i samma veva eller strax efter vi fick våra.
Nu är dom stora och har glädje av och med varandra.
Så härligt att se.
Vi borde ses oftare....
Det är alltid lika trevligt när vi träffas och sen kommer livet emellan...

Lilleman fick vara hemma med storasyster. Han hostar rätt mycket idag med. I morse låg han och grät för att han hade så ont i magmusklerna.
Tulle.
Han är pigg mellan varven, men han behöver nog ligga hemma i morgon med.
Storebror får vara här med honom.
Jag gissar att dom får en mysig dag. :-)

Och vips, så lär det vara fredag! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar