Sidor

lördag 9 augusti 2014

Sakta men säkert framåt..

Tur att jag haft så många veckor att vila upp mig på...för nu blir det långa dagar.
Min fötter skriker efter högläge! :-)

Det har känts lite som att gå och gå och inte komma någon vart. Men, det har vi ju! ;-)
Jag tog tjejerna och åkte och fyllde kyl och frys. Maken och Lilleman åkte till - IKEA!
Vi insåg nämligen att våra gamla kontorsstolar inte skulle funka vid nya "skrivbordet".
Eller funka, jo, men jag skulle ha kunnat lägga hakan på bordet! ;-)
Bänken är nämligen ganska hög.
För att kunna få in skåp under och för att kunna förvandla hörnan till kök igen om det visar sig att vi inte behöver hemmakontor. Eller, om vi mot förmodan skulle vilja sälja. Då är det lättare att se potentialen i en köksdel än i en kontorsdel. Liksom..
Nåja, nya stolar krävdes.
Så dom åkte och inhandlade barstolar helt enkelt.
Det kommer att funka finfint!
När vi precis satt oss för lunch, dök farmor upp på besök. När hon sen skulle åka, ville Minime följa med.
Och det fick hon ju. Själv!
För första gången, sen hon var pytteliten fick hon åka utan storebror och sova hos farmor!
Gissa lyckan!
De hade haft en heldag och massa "tjejskoj". :-)
Och, jag måste konstatera att jag får mycket mer gjort om bara ett litet barn är hemma....;-)

Maken har fixat med kontorsdelen hela dagen. Dragit strömsladdar, nätverk och laddningsstaioner.
Han suckade över vilken tid det tog, men jag är glad att det blev så snygg
Jag hatar sladdar som hänger! Det är både fult och helt omöjligt att hålla dammfritt!
Helt klart nöjd är jag med vår nya hörna!
Nu kommer det att dyka upp skärmar, datorer och lite annat småjox, men tanken är att allt ska kunna gå att ställa/ lägga in i skåpen, så att det är rent och fräscht!
Najs!
Under tiden han pysslade med det, har jag fortsatt att packa upp saker och rensa ut skräp och sånt som ska förpassas till landet.
Och pyntat lite! ;-)
Jag gillar min lilla hylla!
Vardagsrummet ser nu ut som ett vardagsrum igen, ett rörigt sådant, men dock.
Och i tvättstugan kan man använda tvättmaskinen!
Nackdelen med stor tvättstuga är att det är sååå lätt att ställa in grejer och stänga dörren. "borta".
Men idag blev den storstädat. Och stora badrummet.
Det var verkligen igengrott. Urk.
I morgon ska kontorsdelen packas upp (och en massa dokument och papper slängas! Det mesta finns ju digitalt! Varför papper???? Så svårt att lära om... ;-))
Sen återstår att städa vardagsrummet, lilla toan och stora hallen.
Till och med ytterdörren fick sig en släng av Ajax idag.
Jag såg att det låg damm i själva "skarven" vid fönstret och drog med trasan där. Man kan säga att det blev en vit rand efter trasan.
Den vita dörren var alltså grå!
Så det var bara att skölja av hela. NU är den vit! ;-)

Även om jag inte börjar jobba på måndag, så gör ju maken det och jag har lite jobbrelaterat som ska fixas.
Och det är dags att skumma mail och kika vad som ligger i kalendern.
Då är det så skönt om huset är i någorlunda skick innan.

Det har varit helt galet varmt hela dagen....Och det konstiga är att i början av sommaren, jagar man värme och sol hela tiden och alla timmar man är inne, känns bortkastade.
Nu, när sommaren varit så fin, tittar jag ut och tänker "jaha". Så fort vänjer man sig! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar