Sidor

tisdag 26 augusti 2014

Regn och kålpudding!

Nä, vi klarade oss inte ifrån bacillerna....
Fasen. Jag har länge tänkt att börja boosta barnen som jag gör med mig själv, men bara glömt bort det.
Men, nu så...;-)
Det kommer ju som ett brev på posten när skolan börjar och många nya barn är på samma yta.
(Dock inte lika illa som när barnen börjar på dagis. Småbarnsavdelningar är ju rena rama bacill härden..)
I helgen träffade barnen också släktingar som varit och är förkylda....

Redan igår nös och hostade Minime. I natt vaknade jag av att hon stod bredvid min säng och jag ledde henne till sin egen igen.
Och som hon hostade! Och snorade!
Så, det var bara att konstatera att det inte blir någon skola för henne idag.
Mitt i natten låg jag alltså och flyttade om i min kalender! ;-) Och funderade ut hur jag ska lösa de möten som inte går att flytta på i slutet av veckan!
Sånt kan man fundera på vid 3 på natten....;-)
Jag väckte henne inte i morse men hon kom tassande vid 7:30 ändå. Och då lät hon inte alls lika tät.
Hon hade ingen feber, men hon fick ändå vara hemma. Man kan ju känna sig lite rutten i början av en förkylning även om man inte är jättedålig.
Och om hon fick vara hemma idag så kanske, kanske vi kan mota Olle i grind? ;-)

Så, vi tog en mysdag...
Det regnar småspik i sidled. Så att vara inne, dricka te och titta på film är inte dumt! ;-)

Jag älskar ju ljus och att kunna tända dem mitt på dagen är hur mysigt som helst! :-)
Det gäller att göra det bästa av situationen.

 Jag är verkligen en årstidsmänniska.
Varje årstid har sin charm. Ja till och med vintern! ;-) Även om jag piper om det när det väl blir kallt och meterhög snö.
Minime och jag spelade lite memory. Och hon spöade mig ju, förstås...
Otroligt vilket minne barn har...
 Jag är jätteimponerad över att de rosor jag köpte på Coop för två veckor sedan fortfarande är fina!
Det brukar inte hända....

Jag var orolig över att jag skulle ha ont i mitt knä när jag vakande idag, eftersom jag provocerade det igår.
Men det har jag inte! :-)
Jag är överlycklig!
Så, det blev yoga mitt på dagen idag..Jag är såå motiverad att yoga en gång om dagen, när det gör att mitt knä blir bättre. :-)
Lilleman hämtades direkt efter skolan. Han fick välja om han ville gå till fritids eller inte.
I morse ville han komma hem direkt efter skolan.
När jag hämtade idag ville han ju vara kvar. Naturligtvis! :-)
Det har regnat heela dagen..så det mesta han hade på sig i morse ligger i tvätten nu..
Skolbarn är som 1åringar. Det hjälper inte med galonisar, dom är blöta ändå!

Igår kändes det verkligen som att vardagen är igång igen när jag fick min "matlåda" ifrån City gross.
Det är så skönt att få den, om inte varje vecka så åtminstone varannan.
Jag brukar avboka den när jag har frysen full av kött/fisk och skafferiet fullt av ris och pausa någon vecka.
Det är stora portioner och just "basinnehållet" räcker till mer än en eller två rätter.
Men det är så skönt att bara behöva handla mjölk och frukost när det är fullt upp i veckorna.
I kväll blir det första rätten för hösten..

Kålpudding! :-)

Minime har inte blivit sämre under dagen direkt, så jag hoppas på att hon kan gå i morgon.
Jag har ett fm möte som är viktigt och ett eftermiddagsmöte som kan ändra en massa för framtiden.
En så kallad slump. Som jag tycker händer hela tiden.
Man ska verkligen alltid tänka på att alla man möter, kan bli otroligt viktiga kontakter i framtiden...
Om saker ramlar på plats nu blir det grymt bra. :-)

Men jag vågar inte ropa hej, på länge än! ;-)
Den som väntar på något roligt....väntar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar