Sidor

söndag 3 augusti 2014

Champagne och getinstick!

Igår njöt vi av en kväll i goda grannars lag.
Vi har verkligen tur med alla grannar som bor i vår direkta närhet. :-)

När vi kom, fick vi champagne. Najs i solen!
Vi  presenterades för ett par grannar som vi bara hejat på i förbifarten tidigare.

 Jag hann ta en klunk och klappade sedan maken på knät, där det bevisligen satt en geting!
Och den stack mig på direkten! AJ!
 Jag är ju allergisk emot både ditten och datten och brukar undvika getingar...Så det blev lite spännande.
Alla andra i sällskapet hade hunnit sippa champagne en stund innan vi kom, så ingen fick köra bil.
Värdinnan blev lite oroad över att vi skulle behöva åka ambulans, men det blev inte så farlig.
Svullnaden varade en stund bara, däremot har jag ont än idag!
Det sticker och bränner.
Men jag tror att det inte var ett "rent" stick utan mer i förbifarten. En så kallad "by pass" som en av grannarna sa. ;-)

Barnen fick träffa husdjuren i familjen. En dvärghamster och en annan ludnare variant. Helt galet söta!
Vi käkade och babblade.
Det är så kul att höra storys från de som bott här länge. Iofs så var de andra grannarna också "nya" i området, eftersom de bara bott här i 20 år!
Man ska ha bott här i minst 40 år för att räknas som stammis! ;-)
Det är så kul att det händer ibland, att det som varit här i 40+ år och är någonstans mellan 80 och döden säger det.
"ni som är nya kanske inte vet....." till folk som varit här en 15-20 år! :-)

Det blev rätt mörkt och flygmyrorna invaderade alla ljusa ställen!
 Grannen hade en otroligt fin katt i rabatten! :-)
 Vi hade jätteskoj och bestämde på stående fot att vi ska ha en större sammankomst i höst för fler grannar! :-)
Minime somnade och Lilleman var inte långt ifrån heller, så vi trasslade oss hem vid midnatt.
Fågelvägen är det inte många steg hem, men man måste ju gå runt lite....
Vi hade bara en liten lykta och det var lite spännande att inte kliva i ett dike eller slå näsan i en vedbod!
Men hem  kom vi.
Och vi hann bara in och lägga oss så hörde jag hur det regnade!
Snacka timing!
Klockan 03 vaknade jag av en smäll. Det åskade!
Och inte lite!
Jädrars. Det lät som rena kriget. Och regnet öste.
Med jämna mellanrum under ett par timmar vaknade jag till av att det dundrade och small.
Det är ovanligt här, för det brukar dra över, men nu fick vi så att vi teg! ;-)

Den andra grannfrun som var med igår har fört statistik över grader och nederbörd under tiden dom varit här.
Och på 20 år har dom haft EN regnig sommar.
Alla andra så har regn och oväder blåst över! :-)
Så när jag säger att solen alltid skiner här, så har jag faktiskt rätt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar