Sidor

måndag 4 augusti 2014

Bad i havet är underbart!

Det känns som att denna sommar aldrig tar slut! Vi är uppe på 30 grader igen.
Man blir lite matt..
Men, det är inte synd om oss. Däremot tycker jag synd om alla som börjat jobba idag. Det kan inte vara kul.
Och skogsbranden som fortfarande härjar och brer ut sig.
Det är lite mer spännande än vad man behöver nu. Och det åskar och regnar både här och där. Men inte just vid eldområdet.
Och det är precis det som behövs nu. Regn, i mängder...
Man får hoppas att det gör det snart, innan det tar hus och hem hos folk. :-(

Vi har inte gjort många knop. Eller jag, rättare sagt.
Jag har påbörjat grävandet för att se hur mycket sten det är i backen.
Det visade sig vara en sisådär 10 cm sten, men sen är det ganska bra jord längre under.
Jag var rädd att det bara skulle vara sten.
Det får bli någon meter varje dag...
Maken fick det tunga jobbet, igen...
Det var en ganska stor stubbe kvar av den hassel vi tog ner för att göra plats till pergolan.
Helt lätt var det inte att såga till den så att den blev hyfsat plan och rak.
Men nu är en borta! :-)
Mer än så orkar man inte i denna värme...
Vi packade ihop oss och gick för att bada i stället. Vi orkade inte vänta utan gick mitt på eftermiddagen.
Risken var att det skulle vara mycket folk, men det var inte det.
Vid den stranden vi gillar var det nästan bara vi...

 Så varmt! Att jag ska "bara slänga mig i" i havet, hör inte till vanligheterna!
Men det gjorde jag och när jag sen satte mig på bryggan förvånades jag av att det inte ens blåste kallt, som det brukar kännas som, när man badat.
Näe, det var bara att sitta i solen och efter ett par minuter var man torr!
Det var en sån dag när jag  kunde ha legat i länge,  länge....
Jag har inte varit med om så varmt vatten någonsin tror jag...

När vi väl var hemma sen, hade man ju lust att ställa sig i en kall dusch! ;-)
Man är ju inte sugen på att åka och sätta sig i radhuset precis.....
Tur att vi har flera dagar kvar...
De små barnen har njutit av att ha sin storebror här. Han är piggare på att busa i värmen än vad vi är! ;-)
Köket i radhuset skulle bli klart idag, men som vanligt blev det lite försenat.
Renoveringar brukar bli det! ;-)
Det är dock inte den huvudansvarigs fel utan underleverantörer som inte dök upp som lovat.
Men tanken är ju att vi ska packa ihop oss i slutet av veckan.

Det skulle vara lättare om det regnade då...;-)
Men barnen längtar. Måttet av uttråkning är hög nu. Även om vi gör en massa hela tiden med dem.
Vi är inte kompisarna, liksom.
Och Lilleman tycker att det är barnmisshandel att han inte haft tillgång till dator på hela sommaren!
Hur många datatimmar har han inte missat? ;-)

Men det är verkligen en sommar man tar med sig med många härliga minnen...Och nästan så att jag tror att jag längst inne i maggropen kommer att kunna känna värmen, när det snöar och är minusgrader! ;-)
I år har vi tankat både sol och värme så att vi klarar oss hela vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar