Sidor

torsdag 24 juli 2014

Sova, sova, säng, säng, säng....

Vi vaknade till en finfin dag i morse igen. Vi har vant oss vid otroligt varmt och skönt nu! :-)

Jag installerade mig i en solstol med en bok och hade inga som helst tankar om att åka en endaste meter idag...
Jag tänkte inte heller göra något åt mitt projekt. Det är för varmt...
Såhär ser det ut just nu.
En pergola som har haft tak. Det finns, men vi tackade nej till det.

Nu ska marken inuti plattas ut och dessa stenar ska läggas som golv. De är tunga som sjutton, så exakt hur det ska gå till får jag se.
Kan bli så att en stor son, som kommer över helgen får hjälpa mig! ;-)

När stenarna är lagda kommer nästa stora jobb.
Runt hela pergolan, måste jag gräva en "vallgrav" där jag ska fylla på ny jord.
Det är så torrt att det nästan är cement nu.
Men tänk sen, när rosor, klematis, vildvin och murgröna växer överallt och bildar tak!
Då blir det fint!
Inuti ska det stå en bänk eller två, eller möjligen ett café set.
Det blir bra, så småningom.
Just nu är det som sagt för varmt för allt annat än att vattna och vattna....

Nåja, min förhoppning om att sitta i solen och läsa hela dagen gick i stöpet.
Jag fick påminnelse om att jag hade ett paket att hämta på posten, postboxen borde tömmas, postlådan borde tömmas, mjölken var slut och sköljmedlet....
Så, vi packade ihop oss och åkte på lite inköp.
Jösses så varmt det var!
Tom inne på coop svettades vi..

När vi varit på Rusta och fyllt på kemikalieförrådet, pekade maken på butiken bredvid.
Vi har så otroligt dåliga sängar här ute.
Vi tog tacksamt emot dem när vi flyttade hit, när vi fick ärva dem.
Men våra ryggar fixar inte fler somrar i dem..
Butiken maken pekade på var Sova.

Så vi prövade sängar....och prövade...
Det största problemet var att det var 5-6veckors leveranstid på alla sängar!
Vi är krokiga i ryggen NU.
Vi funderade och säljaren hon mixade och matchade och ringde och försökte få ihop så att vi skulle hitta en säng lite snabbare.
Man har ju utställningsex och sådana sängar där köparna ångrat sig eller köpt fel.
Dessa läggs på lager.
Efter en stund lägger vi oss i en Tempur säng. Där hela sängen var Tempur inte bara madrass..

Och jag säger bara O. MY. LORD!
Det var som att lägga sig på ett moln! Efter en stund var jag nära att somna! Och jag kände direkt att min rygg gillade sängen för att inte tala om bäckenet!
Åhhhh..
Sängen var snordyr. Äckligt dyr. :-(

 Plötsligt kommer säljaren springande och säger "exakt den sängen ni ligger i nu, utan gavel och ben och i en annan färg, finns som skyltex i en annan butik. Den kan ni få med 40% rabatt."
Taget! :-)
Vi köpte till billiga ben och varsin Tempur kudde som vi fick 15% på! och formsydda lakan.
Åh....
Nu längtar jag tills vi får dem levererade nästa vecka!
Två killar kommer ut, bär in och monterar!

Nu kommer vi att ha bättre sängar här på landet än vi har hemma! :-)
Vi kommer att åka ut på helgerna för att sova, typ! ;-)

 Innan vi åkte hit igen tog vi en vända hem till radhuset för att kika. Och nu är köket på gång där!
Taket, golvet och skafferiet är klart.
De flesta skåpen är uppe och bänkskivorna är på plats.
Det blir sååå fint!
Jag vet att jag inte kommer att vilja åka hem om två veckor när det är dags för makan att börja jobba igen, men den stora trösten är ju köket!
Att få fixa i ordning skafferiet, plocka upp alla maskiner jag inte haft plats med tidigare.
Inreda och fixa.
Jag har många planer för radhuset som ska göras under vintern.
Förvaring och rensning.
Barnens rum ska göras i ordning. Leksaker ska slängas.
Nu är hela huset renoverat och det känns så bra!
Det enda som är kvar är att vi skulle behöva ny garageport och balkongräcken. (och golv) Men det får bli senare.
Det har inte varit kul att fixa förut, när köket varit gammalt och bokstavligen fallfärdigt, men nu har jag inspiration! :-)

Nåja, det blir då det. Nu ska vi njuta av sol och semester ett bra tag till.
Snart är det helg och då "invaderas" vi av tonåringar, tonåringars kompisar och övrig familj. God mat och umgänge.
Sommar när den är som bäst! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar