Sidor

lördag 12 juli 2014

Nya trädgårdsprojekt!

Det är lite svalare vindar som blåser nu. Men ändå skönt.
Den tryckande hettan som varit gör en lite slö! ;-)

Igår krävdes lite påfyllnad av kylarna, så vi tog en sväng till närmsta tätort.
Det var jättemycket folk och turister.
Jag hittade en fin skylt som fick följa med hem! För det är verkligen såhär det är.
Det står fortfarande ouppackade väskor med kläder i vårt sovrum, för jag vill inte vara inne när solen skiner! :-)
 Jag hittade även ett par söta ampelblommor som får förgylla delar av trädgården som är så färggrann.


Till min stora glädje hittad jag en pion som blommar! Jag flyttade tre stycken i våras, vilket kanske inte är helt optimalt.
Det var lite på vinst och förlust. Två av dem stannade upp i blomprocessen, men har överlevt.
Men en har fått en blomma!
Otroligt fin färg!
Valdemar har slagit ut nu. Och vad den blommar!
Den kan ju bli enorm där den trivs och jag har sett bilder där den tar över en hel spaljé eller ett träd.
Jag har satt flera stycken men hittills är det bara en som verkligen levererar.
 Här har jag en ros som jag är osäker på vilken det är.
Men den har 24 knoppar som slår ut snart. Det kommer att bli galet fint!
Varje morgon går jag ut med stor oro och tittar om knopparna är uppätna eller inte.......

Igår kväll tog vi en sväng och hälsade på kompisar som flyttat ut på landet.
Till ett ställe som jag älskar.
Vi letade sommarhus där under flera år innan vi till slut hittade Casa.
Men det är en av mina favoritplatser på jorden.
Och utsikten från deras hus gick inte av för hackor! Wow!
 Barnen blev helt betagna av deras lilla hund och gosade nästan sönder den.
Här är den ut och går med dem! ;-)
 Det visar sig att dom bor bara ett stenkast ifrån en kändis! Så det blev lite kändisspotting samtidigt! ;-)
 Varmt och skönt i solen....
Fantastiskt vackert!
Jag är så glad för att de har kunnat uppfylla sin dröm och flytta ut på landet och göra det dom tycker är roligast.
Att allt har klaffat rent praktiskt och logistiskt.
Det är ju inte alltid det gör det.

Idag blåser små luddiga moln över himlen.
Jag ska åka på loppis...
Och planera för nästa trädgårdsprojekt.
Jag fick nämligen se en sak när jag var hemma hos svärmor sist.....som det visar sig att maken tingat på att vi ska få.
Och direkt sätter hjärnan igång. Så nu har jag skissat på hur det kan bli...
Från start sa jag "ja, den vill jag ha, vi kan köra ut den nästa sommar och fixa det då..."
Men nu skulle jag ju ha velat ha den igår! :-)
Vi får se om jag lyckad övertala honom att skruva isär och köra ut det ganska snart....;-)

Nu ska jag njuta av morgonkaffet och min spännande bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar