Sidor

fredag 27 juni 2014

Sommarens grej! Frappe!

Fredag. Konstigt att man känner att det är fredag, trots att jag inte direkt jobbat den här veckan!

Vi sov länge i morse. Minime kom in till mig och kröp ner på morgonkanten. Klocka är ofta 04 när hon kommer.
Vissa nätter, bär maken tillbaks henne, men i morse var det så gosigt att hon fick ligga kvar.
Maken pussade på henne när han gick upp men fick skarp tillsägelse av mig att låta henne vara. Jag ville sova lite till! ;-)
Och som vi trynade!
Jag har vaknat till lite då och då under natten av huvudvärk och en molande värk i ett öga!
Orsaken till det kände jag när jag satte mig upp. Snorigt värre!
En lättare sommarförkylning helt enkelt.

Jag satt länge i köket alldeles själv och njöt av en kopp kaffe och tystnaden.
Att väcka barnen tar emot, även om jag vet att dom inte kommer i säng förrän framåt 23 i kväll, när dom får sova till 9!
Efter en stund dök det upp lite info som har gjort dagen som en liten berg och dalbana...
Beslut som jag inte ska ta, men behövde bistå med lite bollande och tänkande. Eftersom personen behöver få vända och vrida på alternativen.
För det är ju så livet ser ut.
Beslut som måste tas. Förvirring om vad som är rätt och fel. Vad som blir minst fel.
Hur ska man göra? Vad är smartast i långa loppet? Hur känns det i magen?

För ibland tar man beslut som kanske inte blir helt bra visar det sig, men med det man vet när man tar besluten, så känns det rätt.
Vilken tur att man kan ändra väg när man märker att det inte är ultimata platsen att vara på.
Och, även om det inte blev som man tänkt, så har man lärt sig en massa på vägen.
Vi lämnade hela saken i luften en stund...Vi behövde få mer information och input.

Barnen var morgonsega, men jag behövde åka till gamla kontoret och leta ett papper...som troligen satt i en pärm...någonstans..Så det blev allmän väckning.
Barnen fick nya skor igår vilket gjorde att dom snabbt var med på att följa med.
Riktigt snygga är dom!

Pärmen hittade jag och pappret tror jag är rätt....
Sen drog vi till parken..eller, jag som trodde att frukost räckte i magen, fick snällt styra kosan till Donken för de små var hungriga.
Sagt och gjort. Första stoppet blev mat.
Och stora dottern och jag lyxade till det med varsin Frappe.
Och jag säger bara. O my god!
Det här blir sommarens grej! Så god! Den som heter mocka är galet god. Och garanterat innehåller den bara en sisådär 1000 kalorier! ;-)
Vi frappade oss och de små sprang runt och lekte. Och jagade höns!
Jag fortsatte med mitt bollande och "coachande" via chatt och telefon efter en stund.

Och till slut, så nåddes ett beslut. Vissa saker kan man inte påverka själv, utan får inse att det är som det är.
Men, i det här fallet, så var det bra. För eftersom vissa alternativ helt enkelt inte gick, så var det bara att inse hur det måste bli.
Och det är så läskigt. Att nu igen, så får jag uppleva det där när man bestämmer sig och säger "såhär vill jag göra nu" och så lägger man en plan på hur det hela ska gå till.
Och vips, så får man ett erbjudande som får planen att gå mycket fortare än tänkt.
Så att man knappt hinner med.
Och det är det som varit bekymret senaste dygnen. Utfallet blir bra. Precis som önskat, men det gick lite väl fort. ;-)
Så nu ska lite praktikaliteter fixas.
Sen blir det bra.
Och då kan jag förklara lite mer vad det handlar om. Just nu vill jag respektera andras integritet.
Men, mina känslor kan jag skriva om! ;-) Som har varit upp och ner, hit och dit...

Så, nu blir det ett glas rosé och en bit god mat. Och njuta av att det är fredag och maken går på 6v ledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar