Sidor

onsdag 25 juni 2014

Härligt att följa sin dröm..

Vi börjar vänja oss med att vara lediga...För, jag har ju inte semester, men jag är ledig! ;-)
Det har varit lite playdates idag, först för dottern, sen för sonen och sen för dottern igen.

Två små fröknar drog storasystern vid näsan när hon barnvaktade. De ville komma in och leka och syrran frågade om kompisen fick gå hit och om mamma och pappa visste var hon var.
"Jodå, det var helt ok" intygade båda.
Efter en stund, dök det upp föräldrar som letade bortsprungna barn! ;-)
Storasystern var måttligt road.. :-)

Hon barnvaktade medans jag och maken åkte in på ett överraskningsparty för en affärsbekant som gör något helt underbart...
Jag passade på att inviga den klänning jag köpte när vi var på Gran Canaria i början av året..
Jag mötte upp maken och vi satte oss med ett glas rosé och väntade in offret tillsammans med kollegor, affärsnätverkare och vänner...
M har nämligen bestämt sig för att hoppa av karusellen. Han har tillsammans med sin fru, sålt hus, bohag och annat löst och tackat för sig.
På Måndag flyttar de till Spanien!
Livet är för kort för att skotta snö, typ. Helt underbart! Vi var några som var lite lätt avis. Eller mycket rättare sagt!
Vilket äventyr! Att bara skita i allt och dra.
Hel nytt är det inte, för de har haft hus i Spanien ganska många år, så de flyttar inte till något okänt.
Men ändå.
En ny era startar. Nya vänner och nya rutiner.
I stället för att dra till Spanien på sin ledighet, så kommer de att åka till Sverige när det är som varmast. :-)
Så coolt. Att bara börja om.
Vi är flera som hotat med att åka ner och hälsa på! ;-)

Det blev inte så sent för oss. Stora dottern blev jätteförvånad att vi kom hem så tidigt. :-)
Men, jag har ett möte 7:30 i morgon och då vill jag vara fräsch.
Sen är det möte resten av dagen...
Planen att åka till landet på fredag ställdes in, så nu fick jag plötslig en "tom" dag...Hmm...
Men, den har vi nog inget problem att fylla...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar