Sidor

tisdag 10 juni 2014

En ovanlig dag.

Idag har det varit en sån dag. En ovanlig en.
En skitdag. Jag brukar inte ha sådan dagar. Men, man behöver dom kanske för att uppskatta de bra? :-)
Dagen började iofs bra, med solsken och hyfsat lättväckta barn.
Jag hann en massa "smått" under förmiddagen. Hann sitta en stund i solen och läsa in lite fakta också..
Men sen bar det liksom åt skogs.
Åkte på ett möte...som jag undrade lite varför jag åkte på när jag satt där... Sen var det paus.
Jag blev "uppraggad" av en person, som jobbade stenhårt på att berätta om sin förträfflighet och livserfarenhet och sin förträfflighet och kunskap och förträfflighet...
Jag är grym på att kallprata med folk numer och behöver bara ställa en eller ett par frågor för att få folk att berätta massor.
Men, här var det mer "play" och man märker ganska snart om infon som kommer är för att man vill berätta eller om man vill skryta.
Ofta hänger det ihop med osäkerhet. Men idag var jag nära att säga "vänta, jag måste bara gå och kräkas lite"...
Men, jag gjorde inte det. Däremot så hoppas jag vid min gud, att personen inte ringer och vill köpa någon tjänst.
Då om inte förr är jag otroligt fullbokad!
Nåja efter pausen var det möte nummer två. Jag visste att det skulle bli tight om tid för mig, så planen var att sätta mig strategiskt och kunna smita ut efter en stund.
Det gick ju inte så bra. Alls.
Det blev inte alls det rum jag hade trott, utan jag hamnade ganska dåligt till, för att smita utan att vara grymt oartig.
Shit.
Sen visade det sig att det som avhandlades inte alls var det som stod på inbjudan!
Nähe här ville man minsann ha sponsorer. Och den utlovade informationen blev mer ett insälj!
Shit. Sur blev jag.
Snacka om bortkastad tid. Plus att klockan tickade.
Jag kom ganska raskt på att det här går åt pipan. Jag hinner aldrig hämta barn i tid.
Fan.
Jag messar maken. Han sitter kymigt till. Jag messar dottern. Bingo!
Hon är hemma. Och hon hoppar i skorna och springer iväg och hämtar lillsyrran. Phu.
Och messar och frågar om de ska hämta bror också? "Ja gärna"...men sen kom jag på att innan Minime har gått från dagis till skolan, så är det onsdag.
Så snart jag bara kunde, smet jag ut och remmade  iväg för att hämta honom.
Han var ju sist kvar på fritids.
Och skitsur. Lindrigt sagt.
Han hade glömt att jag redan i morse sa att jag kommer att komma senare än vanligt.
Men, så sent var inte ok.
Vi mötte döttrarna på parkeringen. :-)
Hem och fixa mat.
På vägen åkte vi förbi en av våra bilar, som är full av skräp som ska köras till tippen. Den var de P-böter på!
Grattis!
När vi ställde den där i söndags, var det fullt på gatan och den hamnade liiiite för nära korsningen.
*suck*
Jag muttrade och planerade en permanent flytt till landet, där man kan ställa 6 bilar på raken, utan att det stör..
När maken dök upp, hivade vi i oss mat och packade bilen med ännu mer skräp och åkte för att tömma den.
Vi kom TVÅ jäkla minuter för sent! Sopstationen hade stängt!
Jag hade tänkt kolla tiden och hade sidan uppe på datorn, men blev avbruten av något..
Jaha, bara att åka hem, parker bilhelvetet på en annan gata och hoppas att vi slipper ännu en böter!

Och hoppas att vi hinner åka och tömma bilen i morgon. Sen ska den ut på landet och ställas där, permanent.

Väl hemma får jag besked om att den föreläsning som var inplanerad i morgon måste ställas in av lite olika orsaker.
Det är inte kul. Jag vill helst köra det som är planerat, men ibland funkar det inte.
Allt går inte att förutse.
Så, kvällen gick till att sms:a och maila anmälda att det inte blir av.
Nya tag till hösten.
Det gör iofs morgonen mindre stressig. Alltid något! :-)

Så i morgon är en ny dag som bara kan bli bättre! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar