Sidor

söndag 11 maj 2014

Periodare i regnet..

Det känns som att vi nu får det väder vi borde haft i april!
Regn och mera regna.
Skönt dock för alla växter och alla pollenallergiker. Det har lättat rejält.
Hade det bara varit ett par grader varmare, så skulle det bli en sån där härlig trädgårds vår när allt växer som galet!
Häromkvällen när det slutade regna och solen visade sig, fick vi en helt otroligt vacker himmel.
Det såg ut som att någon tänt en stark strålkastare! :-)

 Igår var det städdag i radhusområdet, vilket vi helt hade missat.
Maken, som var på kickoff med en kund på fredagkvällen var inte ett dugg sugen, han behövde sova middag för att orka med kvällen.
Och jag kände mig "klarstädad" för ett tag med tanke på helgen och dagen innan! ;-)
Jag har tom lyckats överanstränga en handled!

Men jag åkte och handlade lite blommor att ta med till kvällens 100årsfest.
Jag brukar alltid köpa hos florist, men det funkade inte rent logistiskt så jag köpte helt enkelt lösa blommor på Coop och band en egen.
Jag blev riktigt nöjd faktiskt!
 Jag ställde den i en hink, tillsammans med ett par fina viner, en champagne flaska och en speciell wiskysort.
 Det är svårt med presenter till folk som fyller 50, för dom har oftast det mesta!
(Det var två vänner som fyllde och hade slagit ihop sina kalas, därav bara en present ifrån oss ;-)

Sen blev det långklänning och "bling" bolero.
Restaurangen var jättefin och vi fick gå in på röda mattan till och med!
I dörren stod en vakt.
Med öronsnäcka, vaktbricka och hela baletten.
Vi blev lite förvånade, för det var ju en privat fest...
Men när vi stått i kön en stund, förstod vi att det var något lurt, med tanke på skratten...
Och visst!
Denna vakt, kroppsvisiterade folk och hittade handgranater, skohorn, påsar med vitt pulver i och lite annat jox. Flera kvinnor hade kvar stöldlarmet på sina klänningar, visade det sig! ;-)
Det var kul att stå och titta när folk lev in och vad ha hittade i deras kläder. Vissa blev mer snopna än andra. :-)
Vi blev bjudna på en jättegod middag och fick dra lott om vid vilket bord vi skulle sitta.
Och det tycker jag är kul!
Jag vet att många får panik vid bordsplaceringar, men jag gillar det!
Man får veta så mycket om de man sitter med. De man känner, vet man ju redan allt om!
Igår fick jag en 26årig tjej bredvid mig som jag pratade barnomsorg, utbildning och värderingar med...På andra sidan en äldre herre som såg ut att vara 50+, men som visade sig vara över 70!
Han förklarade att han höll sig ung av en enda anledning. Han var inne på fru nummer 4! ;-)
En riktigt charmig herre.
Vi pratade ledarskap och företagsamhet.
Mitt emot satt en tjej, som var född och uppvuxen på Island. För ganska många år sedan skulle hon åka till Mexiko men hamnade lite fel! ;-)
Det är sååå kul att få höra om folks liv och historier!
Så det var en trevlig kväll!
Vakten i dörren gick runt vid borden och trollade under kvällen och han var grymt duktig.

Storasyster passade Minime och Lilleman och de hade haft jättekul.
Så skönt att det går bra.

Idag vaknade vi ganska sent. Jag fick lite fart i brallorna när jag såg att Lilleman skulle vara på kalas klockan 11 och inte 13 som jag hade för mig.
Det blev lite snabba ryck! ;-)
Jag har på mig stegräknaren varje dag nu och det blir ju en liten tävling. Under 10 000 steg vill jag inte vara!
Så jag lämnade Lilleman till kalaset per fot och sen gick jag och maken ut på en lång PW i regnet.
Så skönt!
Och nu funkar det att gå ganska fort och både uppför och nerför med mitt onda knä.
Skönt!
Dags att ta tag i den riktiga träningen nu igen.
Jag är verkligen en periodare..men perioden utan träning har varit lite för lång nu.

Dags att ta tag i det....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar