Sidor

måndag 21 april 2014

Tänk om.....

Så var det dags att lämna landet för denna gång.
Med ett par fräknar fler än när vi kom! :-)
Vi hade toppenväder även idag. Jag hann med både lite trädgård och lite sola. Idag fick näsan dock solkräm.
Det gjorde lite ont när jag kröp i säng igår.
Jag är laddad med ljus och värme för ett tag. ;-)

Igår kväll satt jag och googlade idéer för trädgården och herre jösses vad mycket fint det finns.
Så mycket jag vill göra.
Helst med grävskopa och en massa jord. Och singel. Och markduk.  ;-)

Honungsrosor är något som ska bo i min trädgård..

Och blåregn! Tyvärr är den giftig. Tror jag. Det är i alla fall gullregn.
Men jösses så vackert!

Rosor, rosor och fler rosor...

 Och klematis. Mängder av klematis!
 Jag fick fina tips om hur man kan blanda klematis. Riktigt snyggt!

 Mer blåregn. Trolskt!
Så summan av kardemumman är att jag vill absolut inte jobba nu! Jag vill kräla runt på alla fyra i mina trädgårdar!
Känna doften av mossa och blöt jord.
Få skit under naglarna och träningsvärk.
Se hur frön växer. Känna solen som värmer och vinden som prasslar i löven.
Livet.
Känslan var så stark när jag satt på trappan och tittade ut över gräsmattan, att jag googlade "utbildning trädgårdsmästare" när jag kom hem.
Tänk, om jag skulle göra en 180 vändning? Skita i papper, företag, organisationen och problem.
Och göra något som är alltigenom roligt.
(Jo det jag gör nu är också roligt - men trädgård är alltigenom njutning...)
Estetiskt.
Ett hantverk. Jobba med sin hobby.
2 år skulle det ta.
Absolut ingen omöjlighet.
Jag kan än idag minnas doften av den lilla, lilla tomatplantan jag grävde ner i ny jord, när jag hjälpte pappa att plantera de nyanlända plantorna varje vår när jag var liten.
Det är något alldeles speciellt. Den doften, av grön planta och fuktig mull.

Back to basic. Tillbaks till rötterna. Bokstavligen.

1 kommentar:

  1. Våga våga våga... Vad har su att förlora? Tänk att få jobba med sin hobby?

    www.ytaodjup.blogg.se

    SvaraRadera