Sidor

onsdag 23 april 2014

Som sickan...

Påsken kom med sommarvindar!
Vilket underbart väder vi har.
Igår blev det en liten chock. Det var ganska kallt på morgonen, så det blev kavaj och skarf när jag drog iväg.
När jag sen klev ut på gatan igen vid 13 tiden, var det full sommar!
19 grader och gassande sol.
Härligt värre! :-)
Maken och Lilleman som hade studiedag mötte upp mig i stan, för att maken skulle iväg på sin kurs och vi drog raka vägen hem, för att hoppa i shortsen!
Lilleman är grymt värmekänslig och blir illamående och helt slut om han blir för varm.
Så, han kommer troligen att gå i shorts och kortärmat nu till hösten!

Och vilken kursdag vi hade!
Kursen vi går är helt otroligt bra och samtidigt sjukt jobbig. Man manglas och måste tänka efter i alla hörn och skrymslen.
Vad, när, hur, varför...
Är man inte van, så är det grymt tungt. Som att bli torktumlad varje vecka.
Vi är trots allt vana vid personlig utveckling och att gå kurser och utbildningar som ställer höga krav på att man ska titta inåt.
Släppa in, släppa loss och släppa garden.
Så, för oss är dessa kursdagar helt galna, för vi är DÄR direkt. Vi kämpar inte emot alls utan låter det bara hända och processerna är galna.
Igår var det för en gångs skull en kurs som var jag. Där jag redan är och kände bara bekräftelse på att jag tänkt rätt och gjort rätt.
Trots att jag bitvis fått kritik. Men den kritiken beror på en omogen "marknad" eller omgivning.
Nu fick jag uppmaningen att köra på ännu mer!
Wow.
Så, huvudet snurrade av allt jag vill göra när jag åkte hem. :-)

Men det var oerhört bra. Vissa saker satte jag i verket direkt på kvällen.
Och vissa saker som jag gått och grunnat på ett tag, bara gjordes. *poff* och några återstår.
Det är så bra att bli påmind om vad som är ens kärnverksamhet och varför man pysslar med sånt som inte är så jätte roligt.
Varför inte göra vissa saker jättebra och strunta i andra.
Så fick det bli! :-)

Idag har jag haft en kontorsdag. Som det behövdes. Papper som låg på hög och "att göra" listor.
Men idag har jag betat av. Så skönt.
Det blir rent i huvudet när det är rent på skrivbordet.
Idag blev även deklarationen klar. Och, när man betalar 80:- i porto, då vet man att man letat fram tillräckligt med kvitton! :-)
Att vara företagare och samtidigt köpa, renovera, sälja och köpa hus, gör att man blir lite gråhårig innan allt är kopierat, ifyllt och inskickat.
Och inbetalat inte minst.
Nu är det bara att hålla tummarna för att man godkänner hur jag tänkt! ;-)
Dom har fått en jättefin Excelfil!

Men det känns bra.
Direkt efter påsken var jag ganska "off" tom så off att jag som jag skrev var inne på att helt byta bana.
Men, sen ÄR det ju så roligt trots allt. Jag vet ju vad jag vill göra och jag vet hur jag ska få det att lira.
Vissa saker tar bara tid och måste få göra det.
Och vissa begränsningar ligger hos mig. Och bara mig.
Som det ofta är.
Men mycket kommer att falla på plats nu. Mycket har fallit på plats.
Nu måste JAG ta plats.
Och ha en plan.

Precis som Sickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar