Sidor

lördag 26 april 2014

Årets dos.

Den här lördagen har vi varit otroligt kulturella!
Vi gillar konst men går sällan på utställningar. Men idag drog vi två på samma gång! :-)
Årets dos, liksom...
Först pep vi till stan för att kolla på M:s konst.
Sååå snygga tavlor!
Jag sippade lite champagne och så tjattrade vi lite om ditten och datten.
Han gör så fina målningar!

 De här tavlorna skulle jag kunna tänka mig att ha! Så snygga!
Efter att vi varit där drog vi en bit norröver och gick på nästa utställning där R ställde ut sina tavlor.
Lika fina tavlor, men ändå annorlunda.
Jag skulle kunna tänka mig "en av varje"...

 Som sagt.....
 Lite galet hur kreativa och konstnärliga vänner man har! :-)
Efter att fått vår dos och barnen ätit sig mätta på chips så gick vi över gatan till ett fik för att låna toan.
Och vad skådade mitt norra öga?
Kärleksmums och latte! :-)
Tänk att det alltid är godast när man sitter med näsan i solen..
 Solen sken så skönt när vi kom hem att vi tog en prommis. Och nu ÄR det grönt överallt.
Det har exploderat.
Vilket känns!
Min pollenallergi är mycket bättre efter att jag börja dricka Fit Line.
Jag tar ingen allergimedicin eller astmamedicin.
Men, nu känns det att det är mycket pollen i luften. Snorigt,  lite kli och tungt i huvudet.
Så det blir att stötta med lite nässpray nu.
Det är ändå skillnad mot de 2-3 tabletterna per dag, nässpray och ögondroppar jag alltid brukar ta från februari och fram till midsommar, minst..
Snart är det värsta över.
Det är fördelen med att allt slår ut samtidigt.

Mina små bebisar i växthuset fint. Det är snart dags att låta några få lite mer plats för fötterna.
Däremot har inte stockrosorna titta upp än.
Sega rackare.
I torsdags när vi var på businessträff fick jag två små påsar med sommarblommor som Minime fick så i de små rabatter vi har på baksidan.
Ska bli spännande att se vad som växer sen.
Några frön kände jag igen..

En fin och ganska lat lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar