Sidor

söndag 23 mars 2014

Påskharen, den finns! Hoppas jag...

Sköna söndag.
Näst sista söndagen i månaden, betyder att man ger bort sina tillgångar till andra.
Surt att göra det men skönt när det är gjort! ;-)
Jag tömde postboxen när jag var en sväng i centrum på förmiddagen och hittade en påminnelse ifrån skatteverket att jag glömt upplysa dom om lite siffror.
Shit.
Men, som tur var, så påpekar dom det med ett hot om straffavgift. Så jag knappade snabbt som attan in mig och rapporterade det jag skulle.
Allt kan man inte hålla i huvudet...juh! ;-)
Jag passade på att göra lite annat bokföringsfix när jag ändå var inloggad.

Sen gjorde jag bort mig lite och ögade igenom mailen. Det ska man inte göra på helgen!
Det slutade med att jag jobbade ett par timmar.
Maken har jobbat stor del av dagen.
Det blir så ibland.
Fast vi brukar säga till folk att inte jobba på helgen. Ooops...;-)

Nåja, vi hade som tur var  bokat in oss för en fika hos våra nyinflyttade grannar. Och det är så kul, för dom bor i ett exakt likadant radhus som vi gör, men ändå ser det helt annorlunda ut inuti.
Jag tror inte det finns ett enda hus som ser likadant ut.
Mest olika är det alltid på våning 1.
Hallarna varierar galet mycket. Men det är så kul att se.
Jag hänger på Hemnet jämt, just för att det är så kul att se hur man kan göra.
Och nu fick jag ett tips på hur vi kan göra en jättesmart lösning i köket nu när vi ska renovera det.

När jag var nere i centrum, smet jag in på Lindex en sväng. Där har jag inte varit på gud vet när.
Jag brukar inte hitta något där.
Men, nu gör man ju reklam överallt och det funkar!
JAG gick in! ;-)
Och nu har man äntligen tagit in färg igen.
Jag är kär!

Titta! HUR söt är inte denna? Hur mycket vill jag inte ha den???
Jag höll i den. Klämde. Kände. Vred och vände.
Den är såååå fin!

Den här kimonon följde med hem!
Den blir jättefin till svarta byxor och en svart topp.
Jag har ofta svarta byxor på jobbet.
 Jag köpte en rosa och en svart T-shirt att ha under kimonon. Blir vårfräscht!
 Den här blusen hade jag velat ha. Men den fanns i L som minst. Och för en gångs skull, så var den för stor!
Det känns som att man ändrat storlekar nu igen. Jag kan plötsligt ha M som fått ha både L och XL ganska länge för att kunna stänga grejer över hyllan.
Det fanns fler rosa skjortor som var så fina!
Jag kommer att dammsuga Lindex när det REA:s sen kan jag meddela! ;-)
Det har varit så tråkiga färger och kläder länge. Vilket iofs har varit bra för mitt bankkonto.
Men nu har det ordnat upp sig.

Den där väskan dock...den ska jag önska mig av påskharen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar