Sidor

söndag 16 mars 2014

Jag vill inte mer!

Det var med förhoppning om att det skulle vara vårväder idag, som jag kröp i säng igår.
Rekordtidigt. Man blir trött här ute!
Men, när jag kikade ut, så hade det snöat i natt, igen.
Attans.
Men, som sagt, man får påminna sig om att det är mars. Inte maj! :-)

Jag funderade en stund. Vad pysslar jag med idag då, när det inte går att städa bilar. I alla fall inte innan solen hjälpt till med lite värme.
Frukosten fick bli lång och lugn.
Men, sen slog det mig hur irriterad jag blev över vantarna utan makar och skor som är för små, igår.
Så, städa hall blev det.
Hela garderoben revs ur och plockades igenom. En sopsäck med urvuxna kläder, en soppåse med för små skor och två påsar med kläder som en liten kusin kan ha.
När jag ändå höll på, fortsatte jag i barnens rum
Jiises så det såg ut!
Det är lite fascinerande, att de av mina barn som är mest städig, även är det barn som kan stöka ner på kortast tid.
Det tar henne max fem minuter att få ett rum att se ut som ett bombnedslag.
Mest, för att hon har en förkärlek för att riva ur alla kläder ur sin garderob, för att prova olika konstellationer.
Nu har vi hotat med att vi ska sätta barnlås på garderoben hemma.
För det är konstant en klädhög man ska kliva över i hennes rum.

Jag började röja och upptäckte ju snart hur in i bängen dammigt det var.
Så, städa blev det.
När jag väl börjar muttra, då känner maken vibbarna så även han började röja.
Städade ett förråd under trappan och bar ut vinterns pant.
Så, det som skulle bli städa bil, blev plötsligt storstäda hus! :-)
Skönt att ha det gjort.
Eftersom att jag rensar ut kläder och skor hemma, som inte längre är fräscha och tar ut hit, så är det ju bra om garderoberna här här städade innan.
Det är ett evighetsgöra.
Jag blir aldrig klar.
Och jag kommer troligen aldrig att bli, så länge vi är fler än två vuxna i huset! ;-)

Jag har i alla fall fått nog av allt vad flytta heter senaste året! Eftersom vi fortfarande har saker i förvaring, som vi inte får plats med hemma. Som ska plockas igenom, skänkas och slängas.
Vi har ett stort kontor, som ska tömmas till stora delar, för att kontraktet går ut efter sommaren och andra ska flytta in.
Vi ska om ett par veckor flytta ifrån det kontorshotell vi nu sitter i till egna nya lokaler.
Jag, som har flyttat vart fjärdeår hela mitt liv om man slår ut flyttarna över mina 40 år, har plötsligt fått nog! :-)
Jag vill inte mer!

Men, just nu, njuter jag av ett nystädat hus på landet. Den otroligt röriga hallen hemma
(Eftersom att man behöver ha flera omgångar kläder och skor, när våren kommer och går, hänger ALLT i hallen just nu....) förtränger jag för stunden.

Nu ska jag ta en promenad i solen och njuta av att livet är gott, trots allt!
Jag menar, om det största problem man har i livet är en stökig hall, då har man det jäkligt bra! :-)

Och våren - den är på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar